nån som har varit med om nått liknade eller vad felet e ?

micke85

Sommar och sol där jag bor
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Paris
Hoj
Ninja zx6r
Hej !
nu har jag sattihop min hoj men jag har stora problem !
hojen skakar som en milksjäcker !
spelar ingen roll om jag kör på tomgången eller e ute och kör !
det e nånting med motorn !
i förgår så kunde man luta den åt vänster då försvan vibrationerna men idag e dom fortfarande kvar än vilken hål man lutar hoj åt ! :(
trode först att det var lammelkorgen som var lös eller nått sånt men nej då ! inget fel hittade jag på höger sida av hojen !
trode då att det var motorfästen som satt lös eftersom då när man tryckte ner motorn så slutade det men då idag när jag drog åt dom (det lilla som gick) så gav det inte häller nått att trycka på motorn längre !
hade även felet på slutet av föra sommaren men då försvan det lite nu och da och nu har det blevit mycket värre !
när jag hade cylindern uppe i vintras så skändes det inte som vevaxeln var lös upp och ner heller !
Snäll Hjälp mig ! :bow
Tacksam för alla tips som ni kan komma på !

/Micke
 
Låter helt klart som om något glappar eller inte sitter riktigt som det ska. Säker på att allt sitter fast?
 
Har du haft isär motorn?
Du har väl balansaxel?
Har du satt den rätt?
Har du satt mellanskivorna i kopplingen rätt?
Svänghjulet?
Kommer det med/utan kopplingen inne?
Växel i?
Både och?
Följer vibbarna varvet?
:confused: :confused: :confused:
 
glömde tillläga att när jag tog bort lammelkorgen så att det att bara var vevaxeln och svänghjulet som snurra så var det fortfarande kvar ! så det e inget i växelhuset !
och ja jag tror allt sitter fast ! motorn,avgasporten,startmotorn,cylinder,kolv svänghjulet sitter och det sitter fast !
fann det ända jag kan tro som e åt helvete e vevaxeln !
 
Nisse Järnet skrev:
Har du haft isär motorn?
NEJ det har jag inte ändast kolv och cylinder!

Du har väl balansaxel?
hmm öö vetinte!

Har du satt den rätt?
vad ??

Har du satt mellanskivorna i kopplingen rätt?
när jag hade tagit bort lammelkorgen så var det fortfarande samma problem så det har nog inget med det att göra !

Svänghjulet?
tror jag inte e nått fel på men startmotor den glappar inget !men jag har inte tagit bort drevet som sitter fast på den till startmotorn ! så jag vet inte om den kommer att glappa då ?

Kommer det med/utan kopplingen inne?
jaa !

Växel i?
jaa !

Både och?
Följer vibbarna varvet?
när jag hade lättat på skruvarna som håller fast motorn !
så var det där skumpt det fanns vibrationer under 2.5 sen så blir dom mycket mycket mindre mellan 2.5-4 och sen finns dom där igän ända upp !
:confused: :confused: :confused:
 
Kan vara många saker..

Balansen i veven helt åt helvete

Krokig vev

Trasigt vevlager

Trasiga ramlager

Balansaxeln helt åt helvete

Lagret innanför kopplingskorgen trasigt

Tror att det bara e att riva och börja om från början tyvärr... :(
 
Har du haft isär motorn?
NEJ det har jag inte ändast kolv och cylinder!
-Ok

Du har väl balansaxel?
hmm öö vetinte!
-Vi utgår från att du har det, det borde du iaf. Men har du inte rört den borde den stå rätt.

Har du satt den rätt?
vad ??
-Balansaxeln

Har du satt mellanskivorna i kopplingen rätt?
när jag hade tagit bort lammelkorgen så var det fortfarande samma problem så det har nog inget med det att göra !
-Ok

Svänghjulet?
tror jag inte e nått fel på men startmotor den glappar inget !men jag har inte tagit bort drevet som sitter fast på den till startmotorn ! så jag vet inte om den kommer att glappa då ?
-Hmm, ok

Kommer det med/utan kopplingen inne?
jaa !
-Ok

Växel i?
jaa !
-Ok

Både och?
Följer vibbarna varvet?
när jag hade lättat på skruvarna som håller fast motorn !
så var det där skumpt det fanns vibrationer under 2.5 sen så blir dom mycket mycket mindre mellan 2.5-4 och sen finns dom där igän ända upp !
-Låter ju nästan som att du borde ta dig en titt på veven (eller möjligtvis kolven) och kolla alla skruvar och sånt så det sitter fast bra. (Som sitter innan kopplingen då)
Har du några missljud?
 
Det verkar väl lite konstigt om nåt lager i motorn har pajjat under vintern då han enbart har haft isär kolv och cylinder?
 
Hade du bort hela motorn när du pillade med motorn? isånnafal, kan du ha glömt distanserna mellan motor och ram?
 
CayLe skrev:
Det verkar väl lite konstigt om nåt lager i motorn har pajjat under vintern då han enbart har haft isär kolv och cylinder?

allså det e inte små vibrationer alls det e inorrma efter att ha kört 1km så e man dyngslut på man skakar i armarn !
jag har alldrig varit med om nått som skakar så mycket !
 
micke85 skrev:
allså det e inte små vibrationer alls det e inorrma efter att ha kört 1km så e man dyngslut på man skakar i armarn !
jag har alldrig varit med om nått som skakar så mycket !
Ta isär motorn NU! Kör inte mer med den!
 
Nisse Järnet skrev:
Har du haft isär motorn?
NEJ det har jag inte ändast kolv och cylinder!
-Ok

Du har väl balansaxel?
hmm öö vetinte!
-Vi utgår från att du har det, det borde du iaf. Men har du inte rört den borde den stå rätt.

Har du satt den rätt?
vad ??
-Balansaxeln

Har du satt mellanskivorna i kopplingen rätt?
när jag hade tagit bort lammelkorgen så var det fortfarande samma problem så det har nog inget med det att göra !
-Ok

Svänghjulet?
tror jag inte e nått fel på men startmotor den glappar inget !men jag har inte tagit bort drevet som sitter fast på den till startmotorn ! så jag vet inte om den kommer att glappa då ?
-Hmm, ok

Kommer det med/utan kopplingen inne?
jaa !
-Ok

Växel i?
jaa !
-Ok

Både och?
Följer vibbarna varvet?
när jag hade lättat på skruvarna som håller fast motorn !
så var det där skumpt det fanns vibrationer under 2.5 sen så blir dom mycket mycket mindre mellan 2.5-4 och sen finns dom där igän ända upp !
-Låter ju nästan som att du borde ta dig en titt på veven (eller möjligtvis kolven) och kolla alla skruvar och sånt så det sitter fast
bra. (Som sitter innan kopplingen då)

det får inte vara veven ! snälla !!!! kolven e ju ny så den ska ju inte vara nått fel på !
alla skruvar innan kopplingen sitter som dom ska !

Har du några missljud?

nej inte vad jag kan höra mer än vibratonerna !
 
CayLe skrev:
satt i kolven åt fel håll?

haah nä det lovar jag att jag inte har gjort !!
kan även tilläga att den värk gå som den ska !
120km/h på 6 växel vid 8000varv med en 34mm förgasare och turbo membran och att förgasaren e fel inställed !
 
micke85 skrev:
haah nä det lovar jag att jag inte har gjort !!
kan även tilläga att den värk gå som den ska !
120km/h på 6 växel vid 8000varv med en 34mm förgasare och turbo membran och att förgasaren e fel inställed !
Med fel inställd förgasare skulle inte jag köra mer än nödvändigt
 
micke85 skrev:
haah nä det lovar jag att jag inte har gjort !!
kan även tilläga att den värk gå som den ska !
120km/h på 6 växel vid 8000varv med en 34mm förgasare och turbo membran och att förgasaren e fel inställed !

Jo men bodoes NSR125a gjorde 160 istället för 155 precis innan hans ramlager tokpaja. Att den går bra är ingen garanti.
 
Out_Spinner skrev:
Med fel inställd förgasare skulle inte jag köra mer än nödvändigt
nä men det gör jag inte häller ! jag var bara tvungen att köra 1km igår för att tanka !
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top