Nån som har nån erfarenhet av dessa aggregat?

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Det smids lite här och var i stugorna.... Vad är det för bygge?

Tja, det är min SPSB som ska få sig en uppdatering, ny ram, sving och en större turbo.

Klicka på min avatar, så finns den på profilbilden.

Undrar om den inbyggda WG'n i HPX500'an räcker till, 33 mm??? Har ju en rätt stor WG ligger, en Rosencrantz 40 mm...

Wibbe skrev:
Tja, det är min SPSB som ska få sig en uppdatering, ny ram, sving och en större turbo.

Siktar du på att utnyttja hela kapaciteten i den där turbon? :va Du hade väl 320-330hk på slangen redan? Är det körbart med uppåt 500 utan stödhjul? Eller ska den längre svingen kompensera för det?

Wibbe skrev:

Klicka på min avatar, så finns den på profilbilden.

Undrar om den inbyggda WG'n i HPX500'an räcker till, 33 mm??? Har ju en rätt stor WG ligger, en Rosencrantz 40 mm...

Fick du någon ordentlig snurr på den "gamla" någon gång ?..tider?

Di därna är ju de flesta B23'ors turboval, de lär ju även funka på en hoj - om den får plats, de är rätt fläskiga på bredden.

Vad händer med din gamla turbo?

Hehe...nja...alla HK'na lär väl inte behövas/kunna användas... Men du vet, känns alltid bra att veta att dom finns där...

Hade mest problem med brända kopplingar tidigare, så nån riktig snurr hade jag aldrig på den tidigare. Inga tider att skryta med.

Skulle vilja veta bredden på hela den turbon, jämförelse mot en MCX400 eller MCX550, vad motsvarar dom beteckningarna för aggregat egentligen 550 = KKK 26/27 ???

Gamla turbon blir kvar ett tag till...

Ronny har haft lite vajsing på (dvs skrotat) två av KKK26/27-hybriderna. Bl.a. tyckte jag att kompressoraxeln var oroväckande klent dimensionerad. Hör med Nordgren vad han har att säga om dem.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage