Nån som har lite R6 Växellåds-drev över?

BillS

DayDreamer©
Gick med
15 May 2004
Hoj
R6/YZ400F
Nån som har Växellåds-drev, gafflar, skifttrumma till Yamaha R6 -99 års modell liggande och vill sälja? I bra skick då. :tomten
Behöver allt.. kanske en hel växellåda tom..
//B

BillSkullman skrev:
Nån som har Växellåds-drev, gafflar, skifttrumma till Yamaha R6 -99 års modell liggande och vill sälja? I bra skick då. :tomten
//B

Det finns en växellåda till salu här på sporthoj såg jag, under säljes. Freddy
har även en ny kitlåda till salu där för endast 6000:- :D
Kolla säljes annonserna...

Alltså, delarna du behöver för din renovering kostar 3500:- till 4500:-. Det blir varken enklare eller bättre att köpa begagnat, och jobbet blir detsamma. Köp nya delar.

Motor

BillSkullman skrev:
//B

Har en beg motor med skuren kam till övers. Hör av dig om det skulle kunna vara av intresse.

Gör nu inget dumt som du får ångra. Att plocka ur motorn ur ramen, riva isär allt och byta drev är inget som görs i en handvändning direkt. Således gör man helst inte om det om något blir fel (lita på mig, jag vet :rolleyes: ).

Gör nu såhär: ut med motorn ur ramen. Vänd upp-o-ner, skruva isär allt. Byt fjädern när du ändå är igång. Plocka ut axeln med dreven på och åk in med den till en hojverkstad och be dem bedömma vad som behövs bytas. Har du tur är det ett drev, har du otur är det 2 drev och båda växelgafflarna. :huvet

Om man ändå ska göra en operation av detta slag är det lika bra att göra det bra och ordentligt med en gång. :mattias

men ett begagnat drev behöver ju inte vara slitet.

Och det bästa är ju räserkillarna som byter till kit-lådor direkt när hojarna är nya.

Men men, skiljer nog inte mer är 3-4000 totalt på nytt och beg

Mattias skrev:
Alltså, delarna du behöver för din renovering kostar 3500:- till 4500:-. Det blir varken enklare eller bättre att köpa begagnat, och jobbet blir detsamma. Köp nya delar.

Anledningen till att ja ser över möjligheten att köpa beggat är att som det stog i min andra tråd att folk kan ha köpt typ krachade hojar som reservdelshojar och har lådan över. Vad jag söker är en hel och fin låda för jag tänkte att istället för köpa typ 1 drev och lite jox för 4000 kanske man kan få en fin låda beggad för runt samma $. Känns skummt att ha en låda med ny 2:a och restan beggat som gåt 2200 mil. Skulle kännas bättre om hela lådan gått kanske 100 mil istället.

BillSkullman skrev:
Vad är en kit-låda? vad är Kit-A?

Lite högre utväxling på ettan och tätare mellan 1,2 och 3:ans växlar.

Kit-A är den vanligaste använda kit-lådan. Finns B och C också.

Axxexs skrev:
Lite högre utväxling på ettan och tätare mellan 1,2 och 3:ans växlar.

Kit-A är den vanligaste använda kit-lådan. Finns B och C också.

Kan man köra med sån på gatan med eller?
Hur beter sig hojen då?
Vild eller kass?

johanrehn80 skrev:

Haha.. Nä! Sa du inte alls! :tungan

Du mena nog att A-kit till racers är DYRA! En växellåda som ska användas till tex supersport med annan utväxling mellan växlarna kostar inte mer än en std-låda! Ca 26.000:- har jag för mig.(?)

BillSkullman skrev:
Kan man köra med sån på gatan med eller?
Hur beter sig hojen då?
Vild eller kass?

Ettan kommer kanske kännas som att starta på tvåan kanske? Annars märks det nog ingen större skillnad mer än att växlarna ligger tätare.

Kolla om det finns någon som tävlar med en R6 som kan tänka sig en kittad låda som du kan få köpa loss std-lådan från?

Jag har alla delarna du behöver från en motor som endast gått 850 mil på gatan. Vi skall nog komma överrens om ett bra pris. Skrik till via PM eller email om du är intresserad! Delarna finns i Stockholm.

Edit. Kollade just, Motorn/lådan har endast gått 450 mil.

Last edited:
Axxexs skrev:
Haha.. Nä! Sa du inte alls! :tungan

Du mena nog att A-kit till racers är DYRA! En växellåda som ska användas till tex supersport med annan utväxling mellan växlarna kostar inte mer än en std-låda! Ca 26.000:- har jag för mig.(?)

Aha, ja 26000 är ju som hittat när man bara vill ha 2ans drev och en skiftgaffel :rofl

BTW: jag kör Skullman Seniors KTM 640 nu.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back