nån som har kvaltider sviestad

Just nu är det rödflagg, Robin Hålen nr 67 har vurpat i 250R

Watz har kört som snabbast 52.938, han utlovade en 51:a innan racet idag...

6 varv körda, jag vet inte om det blir omstart eller inte ännu.

De "resultat" som kommer direkt från tidtagningen (ej reviderad etc) läggs upp på http://lms06.mine.nu/resultat/060528-LMS-SM/ i mån av tid.

Gottis skrev:
2194307 det jag är impat av är att Björk kommer från ingenstans och dominerar...undra om Björne är grinig nu :3freak

undra om minis rekord får stå sig
per körde 125jr 03 eller något sådant.
Sen motard efter det..

Fixx skrev:
2195488 per körde 125jr 03 eller något sådant.
Sen motard efter det..

sant men ändå skillnad mot att köra motard och RR brukar ju va en viss vane tid men han verkar va född till det

NSB

1 Jimmy Lindström 51.458
2 Tobias Andersson 51.978
3 Lars Carlbark 52.099
4 Michael Lonretzon 52.338
5 Anders Lilja 52.260
6 Christer Andersson 51.776
7 Eric Hulth 52.339
8 Rickard Magnusson 52.382
9 Robert Nordgren 52.940
10 Sorin Dragos 52.798
...
15 Johnny "Swedie" Cedergren 53.635

Sen orkar jag inte skriva mera nu..

250 Race.
1. Watz :Bugar
2. Mårtensson
3. Oscar
4. Harms
5. Kihlander :tummenupp
6. Dobrich
7. Berra :banana

DPs hoj gick sönder och Corneliusson kraschade sedan komemr jag inte ihåg mer. Watz var tydligen ganska överlägsen.

DreeTman skrev:
2195763 Enligt Per själv så var första gången han satt på en Roadracing cykel i höstas på B-racet i Linköping.

stämmer bra det.....

Gustav O skrev:
2195892 250 Race.
1. Watz :Bugar
2. Mårtensson
3. Oscar
4. Harms
5. Kihlander :tummenupp
6. Dobrich
7. Berra :banana

DPs hoj gick sönder och Corneliusson kraschade sedan komemr jag inte ihåg mer. Watz var tydligen ganska överlägsen.
Coolt att Watz startade och vann. Hade varit kul att se honom köra. Otippat att se Oscar före Harms och Dobrich. Hur såg hela startfältet ut? Tider?

Nyteknik skrev:
2195957 Coolt att Watz startade och vann. Hade varit kul att se honom köra. Otippat att se Oscar före Harms och Dobrich. Hur såg hela startfältet ut? Tider?
Inte mer än att det var väldigt tight på kvcalet mellan tvåan och nian. Fredde körde 52:or och Kihlander satte personbästa med 53.7. Det var 18 eller 19 startande vad jag vet.

Strandelin skrev:
2196109 Björk 1:a
Rejnäs 2:a

Rejnäs klämde till med en hög 54:a men Björk hade en stabilare körning...

Favorit i repris från Anderstorp. Gissar att Morgan är rejält revanchsugen på resterande race.

Vem kom 3:a och vilka placeringar fick alla sporthojs-rookiesar?

Hade Oscar haft en hoj som hängde med Watz och Mårtensson tror jag inte resultatet varit det samma - Oscar går från klarhet till klarhet.

Webspy skrev:
2196477 Hade Oscar haft en hoj som hängde med Watz och Mårtensson tror jag inte resultatet varit det samma - Oscar går från klarhet till klarhet.

Jo han körde riktigt bra tappade på rakorna, klart roligaste fighten mellan han och 2 andra Mårtensson och en till Harms ?.

Last edited:
Strandelin skrev:
2194303 Björk är duktig men den tiden är faktiskt inte så bra(?). Menar bara att tiderna överlag är bleka i hela R600, folk som har snurrat runt på 55:or finåker runt på 57:or, alla åker långsamt och jag toppar med att vara 5 sek från personrekordet.

Fast Björks regnkörning under fredagsträningen ska vi inte klaga på.

Watz är kung och Lindström likaså, underhållning på hög nivå att se dem i Sviestaböjjen...
Björk råkkar igen, han kommer att vinna R600 i år :tummenupp

Webspy skrev:
2196477 Hade Oscar haft en hoj som hängde med Watz och Mårtensson tror jag inte resultatet varit det samma - Oscar går från klarhet till klarhet.

Freddes hoj gick som en påse skridskor under största delen av racet, något hade släppt och repat ena kolven på två ställen, som dessutom klämt fast kolvringen.
Mest tur att hojen höll ena vägen.
Fast det kanske räcker med en cylinder för att slå en honda :rofl

Oscar har fått upp bra med fart, kör snyggt, ser mycket mer kontrollerat ut i svängarna numer :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph