Nån som har koll på hiphop? söker ett speciellt sound

eus skrev:
Vad är det för skräphiphop ni lyssnar på.

Det jag lyssnar på i vanliga fall kan inte beteckans skräp tror ja....Mobb Deep, NAS, LL cool J, Gangstarr osv.....vart nyfiken på BTH bara men nu under natten har jag rotat fram mer å mer och det är fan inte mycket att hänga i granen inte. Nej....hårt, från N.Y ska det vara....utslitet uttryck men gärna så mycket "underground" det bara kan bli....Nån som hört Gravediggaz och Dub pistols??

Nu har jag ramlat över ett schysst album....westside connection - terorist threats
Särskilt låten Potential victims och You gotta have heart
Ge hit en Lowrider Impala och en doo rag så grejas denna helg!!! :tungan

Edit: Ska inte ens ta upp Mobb Deep - Amerikaz nightmare.....shiiiieeeiiit!!!!

Här har du ett par förslag:
Dead Prez - Lets get free (ganska så mörk men ett riktigt topp album)
QB Finest - NAS & Ill will records presents Queensbridge the album
Outsidaz - Night life

Du har väl inte glömt att lyssna på klassiker som Wu-tang, Jay-z, Dr Dre, Tupac eller Big L.
Kommer inte på så många riktigt bra album nu men där har du lite att välja på.

*edit: Kanske inte hiphop utan mer Reggae och Ska, T.O.K My Crew, my dawgs (tungt), Black Uhuru gammal klassik Reggae. Sedan skall man inte glömma bort Svenska Akademin (Landskrona påggar, om du inte gillar de så kommer du nog få ett gott skratt när du hör texterna och dialekten). Smakprov finns här http://www.svenskaakademien.just.nu/

Last edited:
Det senaste som ligger i min lista(host, cd-spelare) :

The Game
Cunninglynguist
Cee-Loo
Jaylib

Är det någon som hört några låtar/skivor med BG KNOCC OUT eller GANGSTA DRESTA? Hittar inga på det där rackarns DC och tycker det verkar omständigt att beställa från andra sidan stora pölen...

Cypress Hill är väl lite som Bone Thugs N' Harmony? :va

Jag är egentligen inte så hemma på dem. Men Cypress Hill däremot... Har alla album de släppt i Sverige plus dvdn. Original. Inget nerladdat skit här inte. :)

Otee skrev:
Sedan skall man inte glömma bort Svenska Akademin (Landskrona påggar, om du inte gillar de så kommer du nog få ett gott skratt när du hör texterna och dialekten). Smakprov finns här http://www.svenskaakademien.just.nu/

Gillar man Svenska Akademin (vilket man såklart gör...) så ta en liten stund och lyssna på Goldie looking chain. Inget tung-gung men jävligt fyndiga texter och riktigt cool oldschool.
Scarface är riktigt grym oxå, tycker jag.

Du kan få köpa original cd:n av mig, originalupplagan från 1994. Signerad av mig och några andra B-Boys.

MOP, Rakim, fat joe, big pun, big l, phil da agony, yak ballz, tony touch, capone -n- noreaga, smoothe da hustla, Cella dwellas, Method/redman, gangstarr, the roots, mos def, talib qweli, beatnuts, pete rock, nas, group home, busta rhymes, flipmodesquad... m.m...

Är väl det jag lyssnar på... Och ja, gravediggaz står i hyllan... Sunz of man & Buddha monk plus Killah priest är väl typ samma...

Har ni inte hört nån av artisterna jag listar är det hög tid att söka efter deras musik, ni har isåfall missat någonting...

Missat kanske 30-40, men det står lite still i pallet... :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...