nån som har koll på ducati??

hojtjejen

Ducce
Gick med
20 Mar 2005
Ort
borlänge
Hoj
Monster 900
nån som ska sälja an ducati monster 900???

fundra om nån vet om det är stor skillnad på monster 750 och 900????

är det nån som har ett monster 900 till salu??
 
Last edited:
Utrustningsmässigt är det ju marginell skillnad. Lite fetare motor med lite bredare och smidigare register i 900.
 
620 är nästan lika pigg som 750. 900:an har mer vrid genom hela registret.

Årsmodell -98 o framåt är att rekommendera.

Försök hitta en som är nyservad (ventiljusteringen framförallt). Servas vart 1000:e mil.
 
hojtjejen skrev:
2061149 fundra om nån vet om det är stor skillnad på monster 750 och 900????

Enorm skillnad!!
När jag skulle köpa (SS, men samma motor) var jag och provkörde både 750 och 900.
Efter 750:n var jag riktigt besviken, detta var iofs en "sport" som bara har enkelskiva fram vilket inte räckte till.

Motorn hade inte så bra bottendrag, underdimensionerade bromsar. Var hela körupplevelsen jag var besviken på.
Men 900 :yoparty , var betydligt bättre vrid och bromsar.
 
Klart du skall ha ett monster! Satsa på nåt nyare - 620-snurran har fått bra omdömen t ex. Annars kan du ju skrämma upp en 750 rätt bra - men då börjar det kosta... tipset blir nog att satsa på nåt större från början.

Kolla t ex http://www.ducati-kaemna.de eller http://www.sigmaperformance.com/748-853.html
Där finns det lite intressanta byggen.

I Sverige finns ju http://www.biscaya.com/ med lite idéer om hur en Ducati skall förfinas. Lycka till med ditt val - hoppas vi ses på vägen i sommar! :tummenupp
 
Stortryne skrev:
2067523 Ööh... Va? :va
Men, asså... Vad skall man undersöka närmare? Standardfel och sånt.

Med "objekt" menar jag motorcyklar, och inte :tuttar (den här gången). Det gäller att skilja på monster å monster :tungan


fatta inte va du skrev men :confused: men jag undra över motorcyklar
 
Ja och nej. Båda hojarna är lika stora på alla sätt och vis utom bakfälgens bredd.

Motorkraftmässigt är det dock en rätt stor skillnad. Det finns inte så många 750 Monster att få tag på, så sikta på en 800 eller 900 de har i stort sätt samma prestanda. Om det är en 900 som lockar så ta en med insprutning.

Viktiga saker att kontrollera:
Kamremsbyte vart annat år och ventiljustering vart 1000:e mil.
I övrigt som vilken hoj som helst.

/Johan
 
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top