Nån som har koll på Australien?

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Efter ett antal turer fram och tillbaka är det nu klart att jag och frugan kommer bosätta oss i Australien ett år framöver och det är ju skoj. Då undrar jag mest om det är nån annan som provat på det och kan ge lite kloka tips och råd. Vad bör man se, vad bör man undvika, hur reser man enklast och billigast inom landet och så vidare. Vi kommer att bo i Brisbane men det hade ju vart roligt att kunna göra lite weekendutflykter hit och dit. Även tips på boende och sånt är uppskattat, lägenhet hade ju varit trevligt att få tag på - eller bara dra lite rövarhistorier om hur det var när ni var där och sånt!

Grattis! Va påväg dit för att jobba men en kvinlig reinkarnation av lucifer hindrade mig, den gången...

Det sista behöver du nog inte be om två gånger, många här som varigt där och jobbat.

vet inte hur det är att bo där men det är ett turistvänligt land i alla fall.

efter lite snack på flyget dit så bjöd en äldre tant in mig att hälsa på och övernatta, hon skrev ner sin adress och allt så gästfriheten är det inget fel på, ska tilläggas att jag var långhårig på tiden...., visserligen var hon ungefär lika gammal som tanten i den här filmen :gnissla

(turistvänliga poliser har dom också)

[YOUTUBE-ID]p-REviL75zg[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Brisbane, då har du en helt OK utgångspunkt.

Du har "nära" till Fraiser Island, Whitsunday Island, Surfurs Paradise & mkt mer.

Samt små mysiga byar som Moolooloba, Noosahead mfl. Egentligen hela "sunshinecost" är väldigt avslappnande & gemytligt.

Men det mesta "äventyr" kollar du upp när ni kommer dit, det är enklare.

Det finns 2 stora buss företag som kör runt i hela Australien & detta är anpassat för "turiset". Bra med avgångar & bra med destinationer. Tror ett bussföretag heter "greyhound"

Kolla in kartan över sunshinecost här http://www.mooloolaba-sunshine-coast.com.au/mooloolaba-map.html

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...