Nån som har hittat nån FET raka än??

Alex 6R skrev:
2116175 japp jag ska öva max-broms från 300kmh..

lr i alla fall träna på mina stoppies bla och kanske lite förfinade wheeelies.. slipper man göra det i allén.

nån som ska med nån dag så hör av er, alltid bra att träna minst två i fall det händer nåt, har det ju gjort innan.

alex

Angeredskrossen? Är det den som ligger brevid en golfbana nästan??

Alex 6R skrev:
2114838 Japp spm topicen lyder, ingen som har hittat nån feting raka med bra asfalt o lite trafik?

jag har kört på alla i gbgområdet känns det som, torslanda, arken , angeredskrossen mm mm.

ingen som hittat nåt nytt guldkorn?? :banana

mitt i natten motorvägen mellan Göteborg och Malmö är lååååång och god :-)

Henkepenk skrev:
2117129 På väg från Öjersjö till Landvetter svänger du höger in typ 800m efter Öjersjö brandstation. Tror inte att rakan är 400m, men nästan. Lyktstolpar längs hela rakan, starkt traffikerad av Postens lastbilar (även nattetid?) som ska in till deras godscentral.

Den duger till att öva bromsprov på iaf.

Jag övar broms och höghastighetsmanöverprovet dÄr med min körlärare. helt ok, men inte att köra i 300 på :hihi

ny asfalt också :)

Last edited:
sirSmokealot skrev:
2119082 Jag övar broms och höghastighetsmanöverprovet dör med min körlärare. helt ok, men inte att köra i 300 på :hihi

ny asfalt också :)

din felstavning ger meningen en annan innebörd :7peta

Snajjp skrev:
2117154 Denna raka är förvisso lång men tyvärr har den en otroligt kass beläggning då man formligen hoppar av vägen vid höga hastigheter, samt att skogen ligger "nära" inpå och vägen korsas frekvent av djur och då menar jag stora djur. :(

Rakan du talar om är den beryktade "Mjörnrakan" som ligger intill sjön Mjörn mellan Lerum och Sollebrun = Östadsvägen=väg 190.
Förr i tiden (då man var tvungen att bygga sina egna slipon då det inte fanns några att köpa) brukade vi i klubben ha "ljudtester" där med hojarna.
Rakan är idealisk då man har sjön på en sida och stora åkermarker på andra.
I slutet av rakan (norra änden) finns en stor bussficka på ena sidan där åskådare kan stå.
Lite trafik och troligtvis inga Poliser. :squid

http://www.hitta.se/ViewDetailsPlac...CSB%3aTextBoxWho=&UCSB%3aTextBoxWhere=Mj%f6rn

Är det någon av dessa vägar du menar??

alex

Bussfilen som går rakt igenom lindholmen är en låååång dubbelfilig raka helt utan trafik (ok kanske en buss varje halvtimme typ) och övergångsställen..

tänkte på att den är perfekt som wheelie övnings-raka när jag åkte från kneget häromdan.. åker man dit en söndag eller nåt är det ju inte en käft härnere... :tummenupp

nej men mycket stolpar där... och inte så smart att wheela där även om det är på kvällen

Rasorblade skrev:
2116052 Mellan Öjersjö och Landvetter skall det finnas en......Fläskbo.....ngt

VARNING :mattias Det är ingen bra väg att gasa på, många dolda utfarter på den vägen samt postbilar som trögar ut från Fläskebo hela dygnet samt en liten utfart från en massatipp på mitten vänster sida från partille sett (mycket lera när det regnat) sen i nerförsbacken efter postterminalen ligger en 4-vägskorsning som är mycket olycksdrabbad :fakta Snälla ta det lugnt på den vägen vi har tillräkligt med bröder/systrar som gått åt denna säsongen redan nu.

Långa farbron skrev:
2116290 Gråborakan.

Där satt man ju upp ninjan i 260km/h första gången grym raka :yoparty

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...