Nån som har erfarenhet av märket mtc-ljuddämpare i England?

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
tjenare. ska köpa en ny ljuddämpare till hojen och undrar om det är någon som har någon erfarenhet eller vet om det är bra grejer eller inte? går det bes med dessa i så fall? sitter ju insatser men man vet ju aldrig. har inte kollat på någon specifik ljuddämparen än.

föresten. blir det någon skillnad på ljud mellan en vanlig rund ljuddämpare och en tri-oval?

länk:

http://stores.ebay.co.uk/MTC-Motorc...kawasaki+zxr+750&submit=Search&_sid=162109953
 
Last edited:

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Funkar säkert.. Annars kan du kolla på GPR som är okej. Finns på ebay england och ebay italien. Hyfsade priser.
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
okey får kolla på de då.dom ljuddämparna verkar ju bara vara till nyare hojar eller har jag fel?
 
Last edited:

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Har en Tri-Oval Titanium på min '97 blade, sweeet sound :D

Vad jag vet så har de till Kawa ZX 750, står inga årsmodeller, kanske lika på alla? http://www.mtcperformanceproducts.co.uk/

Tänk på att som standard så är dämparen 380mm lång, men säger man till så får man 450mm istället - utan extra kostnad.

G02GYl.jpg
 
Last edited:

ante_ante

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2010
Ort
Järfälla
Hoj
Yamaha XJ900 1984, Yamaha XT660X -06
Har en kompis som köpte en ljuddämpare från dom till sin cdr900rr och den låter riktigt bra tycker jag, han kör utan DB-killer. Ska själv köpa en dämpare därifrån till min gixxer. Gilla dom på FB om du nu har det annars använder du LIKEMTC11 så har man 10% rabatt också :)

Kör från denna sida, samma priser
http://www.mtcperformanceproducts.co.uk/
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
får nog bli att köap en sån ljuddämpare då.funderar även på deras micron grenrör.någon som vet ngt om de?

Har en Tri-Oval Titanium på min '97 blade, sweeet sound :D

Vad jag vet så har de till Kawa ZX 750, står inga årsmodeller, kanske lika på alla? http://www.mtcperformanceproducts.co.uk/

Tänk på att som standard så är dämparen 380mm lång, men säger man till så får man 450mm istället - utan extra kostnad.

G02GYl.jpg

kan du inte slänga upp ett ljudklipp? men dessa ljuddämpare är inga problem att få igenom på bes med eller?
 
Last edited:

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
får nog bli att köap en sån ljuddämpare då.funderar även på deras micron grenrör.någon som vet ngt om de?



kan du inte slänga upp ett ljudklipp? men dessa ljuddämpare är inga problem att få igenom på bes med eller?

Har inget liggandes.. ska se om jag kan få till något imorgon, no promises.. Kan dock säga att ljudet är :yoparty:banana
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
okey.kan du fixa är de ju guld=) någon ljudskillnad på den som är 380mm lång och den som är 450 mm lång?
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
okey.kan du fixa är de ju guld=) någon ljudskillnad på den som är 380mm lång och den som är 450 mm lång?

Bidde inget idag, ska försöka komma ihåg kameran imorgon när jag ska fixa lite med hojen. Skulle tro att 380mm låter lite mer iom mindre volym att göra av med ljudet? - men det är bara som jag gissar :va
 

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Jag försökte få en prisuppgift från dom på en pipa inkl frakt till Sverige. Ställde frågan i maj, och har fortfarande inte fått något svar.
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
Fisken filmade lite idag när vi var ute o körde, ljudet på filmen gör den dock inte rättvisa. Ljudet är djupare och, inte minst, högre IRL ;D

[YOUTUBE-ID]QDVQcXeATGE[/YOUTUBE-ID]
 

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
riktigt najs ljud. går det att få igenom den sån ljuddämpare på bes om det nu medföjljer ngn insats?
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
riktigt najs ljud. går det att få igenom den sån ljuddämpare på bes om det nu medföjljer ngn insats?

Den påstås vara road legal men jag vet inte ;) lär märka den 23 september dock ;D

Den låter dock mycket mindre än min urholkade yoshi som satt på innan. Värsta fall så får man fuska lite på besiktningen med en db-killer av något slag.
 
Last edited:

ChrisO

Medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Borås
Hoj
hojlös
Den påstås vara road legal men jag vet inte ;) lär märka den 23 september dock ;D

Den låter dock mycket mindre än min urholkade yoshi som satt på innan. Värsta fall så får man fuska lite på besiktningen med en db-killer av något slag.

ja det står ju de ja..hojta gärna till när du bes din då så får vi se vad dom säger om det inte är någon annan här inne som bes med deras ljuddämpare?
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
ja det står ju de ja..hojta gärna till när du bes din då så får vi se vad dom säger om det inte är någon annan här inne som bes med deras ljuddämpare?

Kom igenom bes. utan anmärkning. Han sa dock att det var lite på gränsen med ljudet - men han gjorde ingen mätning. :Bugar
 

JimboZ

wobbly dobbly
Gick med
30 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
CBR 1000RR -08
okey.om det är på gränsen då så lär man väl aldrig få igenom den med en 380mm?

Låter jag vara osagt, de ska vad jag förstått vara lika högljudda..(sägs det)

Och nu så testade inte han min med mätare så det var ju på örat, beror nog på vem som kollar hojen. Denna killen får iaf :tummenupp
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top