Nån som har erfarenhet av att montera Powerbronze tail till Honda 600 Hornet 07?

J.NYBERG

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2012
Hoj
2007 Honda Hornet
Halloj!

Precis fått hem nya tailén till min Hornet (för att rensa upp baken och få bort "svansen" där reg plåten sitter)
Är knappast nån "Bosse bildoktorn" och undrar nu helt enkelt om det är nån där ute som har erfarenhet av detta, lite tips på vägen kanske?

Som sagt, det är en Powerbronze tail för Hornet 07-10.

Optimist som man är så trodde och hoppades jag i min shoppingyra när jag utan närmare eftertanke spontan köpte denna pryl på nätet att det bara skulle vara att skruva loss orginal "underkåpan" ovanför bakhjulet, och helt enkelt sätta dit den nya. :tummenupp

MEN så när jag i min iver sliter upp förpackningen och börjar ögna igenom intstruktionen lite snabbt så inser jag ganska snart att så inte är fallet. :huvet
Man ska tydligen ta bort den gamla tailén, använda sig av några helt värdelösa svartvita bilder för att skära bort nånting, sen sätta tillbaka den gamla tailen, sätta den nya ovanpå den gamla, borra hål och ha sig :va

Dessutom så är medföljande skruvar gjord av nån form av nylon plast, känns sådär hållbart? :va

Rent spontant känns det som att det kommer bli jäkligt spännande att pussla ihop det här......:confused:

Som sagt, tips och trix från er som har erfarenhet av liknande projekt välkomnas.

Wish me luck!

Misstänker att du ska kapa typ halva den gamla tailen, sen fäster du den nya direkt på den kortade delen.

Bra förklaring va.:3freak

Låter som när jag monterade ermax undertail på min Hornet -08, fram med dremel o kapa, sedan montera den nya ovanpå. Bara att köra:banana

Kikat lite närmare samt konsulterat med kollegorna på brandstationen nu under dagen, verkar vara som du säger Horn1, av med gamla, kapa av ankstjärten, på med den gamla igen och sätta den nya över. Blir ett projekt till lördagens dygnspass på jobbet. :tummenupp
Får väl lägga upp en före och efter bild sen:tungan

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...