Nån som fräser miniregskyllt i plast?

Till min förra bil (Nissan 200SX) gjorde jag en egen främre nummerplåt genom att scanna den vanliga plåten och sedan skriva ut den i lämplig storlek på en genomskinlig film spegelvänd. Sedan limmade jag plastfilmen med "trycket" inåt på en bit 3M "Scotchlite" självhäftande reflex med spraylim. Körde med den plåten en hel vinter utan att den blev förstörd, så det verkar hålla :squid
 
zopilote skrev:
Till min förra bil (Nissan 200SX) gjorde jag en egen främre nummerplåt genom att scanna den vanliga plåten och sedan skriva ut den i lämplig storlek på en genomskinlig film spegelvänd. Sedan limmade jag plastfilmen med "trycket" inåt på en bit 3M "Scotchlite" självhäftande reflex med spraylim. Körde med den plåten en hel vinter utan att den blev förstörd, så det verkar hålla :squid

Altså du scannade/editerade så du bara hade tecknen kvar då på skylten? I mitt fall altså EU-märket (blått) samt bokstäverna och siffrorna... den vita bakgrunden som kom med vid scanningen tod du bort å lät vara tom? Altså det ända som återstod var en bild med märket å tecknen placerade på rätt ställe i rätt storlek som du sen printade ut på genomskinlig film/papper? Så att den självhäftande reflextejpen blev bakgrunden? (tejpen var m.a.o. vit då å reflekterande?) :va

Denna vita tejp då, så satte du fast på en skylt av stadigare material sen :confused:

Upplys mig... låter som en möjlighet dehär oxå... :tummenupp
 
Last edited:
Gix skrev:
Altså du scannade/editerade så du bara hade tecknen kvar då på skylten? I mitt fall altså EU-märket (blått) samt bokstäverna och siffrorna... den vita bakgrunden som kom med vid scanningen tod du bort å lät vara tom? Altså det ända som återstod var en bild med märket å tecknen placerade på rätt ställe i rätt storlek som du sen printade ut på genomskinlig film/papper? Så att den självhäftande reflextejpen blev bakgrunden? (tejpen var m.a.o. vit då å reflekterande?) :va

Denna vita tejp då, så satte du fast på en skylt av stadigare material sen :confused:

Upplys mig... låter som en möjlighet dehär oxå... :tummenupp

Du beskrev det ganska bra, ja :mattias Bättre än mig... Jag skrev ut det på en vanlig kontorslaser, så jag behövde inte ens redigera bort det vita. Det kom ingen toner där iallafall. 3M-tejpen har ganska exakt samma färg som (svenska) registreringsskyltar, vit/grå reflex. Jag klistrade sedan "skylten" direkt på främre kofångaren som vilket klistermärke som helst, men man kan givetvis sätta den på en aluminiumbit eller liknande.
Har en bit kvar av reflextejpen (127x300mm) om du är intresserad.
 
zopilote skrev:
Du beskrev det ganska bra, ja :mattias Bättre än mig... Jag skrev ut det på en vanlig kontorslaser, så jag behövde inte ens redigera bort det vita. Det kom ingen toner där iallafall. 3M-tejpen har ganska exakt samma färg som (svenska) registreringsskyltar, vit/grå reflex. Jag klistrade sedan "skylten" direkt på främre kofångaren som vilket klistermärke som helst, men man kan givetvis sätta den på en aluminiumbit eller liknande.
Har en bit kvar av reflextejpen (127x300mm) om du är intresserad.

Hmm... är tejpen "klibbig" på båda sidorna? (Dubbelhäftande heter de väl...) Jag menar, om du klistrade den genomskinliga filmen med tecknen på, på ena sidan, å sen fäste baksidan (andra sidan) mot stötfångaren? :va

127*300mm borde räcka till min skyllt... e visst intresserad, men hur få hit den/va ska du ha för den? :confused: :tummenupp
 
Gix skrev:
Hmm... är tejpen "klibbig" på båda sidorna? (Dubbelhäftande heter de väl...) Jag menar, om du klistrade den genomskinliga filmen med tecknen på, på ena sidan, å sen fäste baksidan (andra sidan) mot stötfångaren? :va

127*300mm borde räcka till min skyllt... e visst intresserad, men hur få hit den/va ska du ha för den? :confused: :tummenupp

Nej, tejpen har bara klister på baksidan. Jag använde något sprejlim jag hittade här på jobbet, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette och burken är borta :confused:
PM:a mig din adress så skickar jag tejpen.
 
zopilote skrev:
Nej, tejpen har bara klister på baksidan. Jag använde något sprejlim jag hittade här på jobbet, kommer tyvärr inte ihåg vad det hette och burken är borta :confused:
PM:a mig din adress så skickar jag tejpen.

Paketet/brevet har kommit... TACKAR! :Bugar

Räcker mer än väl till, å de e ta mig fan exakt samma bakrundsfärg som originalskylten :tummenupp

Har skylten färdigt photoshoppad nu... ska bara printa den nu å se hur de blir... :gnissla
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top