Nån som fräser miniregskyllt i plast?

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Hej! :hej

Minns att jag läst inlägg här om folk som fräser miniregskylltar i plast... :va

Finns det någon som besitter denna kunskap å kan göra en måttbeställd skyllt åt mig i plast? Dvs. om jag slänger upp en bild på skylten, å så förminskar man den bara till önskad storlek å fräser... :banana

OBS! Finsk skyllt, så de e ju ett EU-märke osv. på den... ser ut såhär...(inte hela brickan tyvärr å crap bild...) :yoparty Men, bättre bild kommer ifall att någon kan? :tummenupp

Bifogat

• bricko.jpg
    bricko.jpg
    50.9 KB · Visningar: 117
Ok... provade skicka ett meddelande å fråga om de kan göra en ala finsk modell? Så, få se nu... :confused:

Hoppas dom inte tog det som en beställning fastän det stod att" beställning gjorts å kommer att börja produceras för att skickas inom 20 dagar" när jag klickade på "sänd"... men det tror jag inte eftersom jag inte antecknade nån reg.nummer eller så... endast kontaktuppgifter! :va

Vem är det som gör dem föresten?

Andra alternativ? :7peta

Varför vill man ha en sån? Om den ändå inte är godkänd av vägverket, menar jag...

spharv skrev:
Varför vill man ha en sån? Om den ändå inte är godkänd av vägverket, menar jag...

För att jag har rensat röven på hojen å den finska skylten e så jävla stor å ful...

Vad svenska vägverket tycker skiter jag i :D

har sett några glidare som har snygga plåtar i alu... Vet dock inte var dom kommer ifrån. ser ut som dom svenska fast mindre.

Om man ändå tänkt sig en i plast, så kan man gå steget längre och scanna originalskylten, skriva ut i lämplig storlek och sedan plasta in den. Det gjorde jag och det blev ruskigt bra resultat. Sedan är det bara att klistra på skattemärke. Billigt dessutom :tummenupp

Fixx skrev:
har sett några glidare som har snygga plåtar i alu... Vet dock inte var dom kommer ifrån. ser ut som dom svenska fast mindre.
MC-Skylt i stansad aluminium, 15*11cm, svart text på reflekterande bakgrund
Pris: 315:- +frakt och exp. avg.
Art Invest HB
Tel. 0303-230638
artinvest@telia.com

Kostar även 400:- och ombesiktning med jämna mellanrum.

Drkosmos skrev:
Finns ett företag i Kalmar som håller på att göra min skylt efter mina mått.
Kan nog fixa fram tel.nr om du vill.

Tackar för det... men tror de får va...

Lite omständigt för en såhär liten sak, med tanke på att jag bor i Finland osv... :)

Micke-78 skrev:
Om man ändå tänkt sig en i plast, så kan man gå steget längre och scanna originalskylten, skriva ut i lämplig storlek och sedan plasta in den. Det gjorde jag och det blev ruskigt bra resultat. Sedan är det bara att klistra på skattemärke. Billigt dessutom :tummenupp

Fan, ingen dum idé... å dessutom råkar det sig som så att jag till jul köpte en sån "monitoimilaite" (på finska), asså kopiering/scanner/printer-grej... så jag har ju allt jag behöver själv :tummenupp

Dessutom får man ju testa å de blir skitbilligt å måtten precis som man vill ha dem... Hur i H-vete tänkte jag inte på dehär förr? :va

Kom nu oxå på att vi har laserfärgskrivare i skolan... :banana

Jävlar va dehär blir bra! (hoppas jag?) :D

TACKAR för idén som jag inte kom på själv... :Bugar

Hur som helst... undrar om det finns papper med reflekterande yta (som på originlaskylten) som det går att skriva ut på? :confused:

Gix skrev:
Fan, ingen dum idé... å dessutom råkar det sig som så att jag till jul köpte en sån "monitoimilaite" (på finska), asså kopiering/scanner/printer-grej... så jag har ju allt jag behöver själv :tummenupp

Dessutom får man ju testa å de blir skitbilligt å måtten precis som man vill ha dem... Hur i H-vete tänkte jag inte på dehär förr? :va

Kom nu oxå på att vi har laserfärgskrivare i skolan... :banana

Jävlar va dehär blir bra! (hoppas jag?) :D

TACKAR för idén som jag inte kom på själv... :Bugar

Hur som helst... undrar om det finns papper med reflekterande yta (som på originlaskylten) som det går att skriva ut på? :confused:
En polare till mig har en hemmautskriven med en polismyndighetenlogo (särskrivas?) som skattemärke :D

Slänger upp nån bild på hur de blev sen nångång... (lär ta en tid dock...) antingen här eller i en ny tråd... :tummenupp

Har köpt en i plast i Karlstad. Du väljer exakt vilken strl du önskar. Skyltmakaren heter företaget, har inte numret. 250sek betalade jag ink. reflex bakgrunden. Än har ingen klagat och min är lite. Klart på besiktningen så, men jag behövde inte komma igen, en salt kommentar räckte.

Ser tyvärr ut som att jag måste sälja min bästis nu. Nån som behöver en god kamrat..

Bifogat

• DSC01106.JPG
    DSC01106.JPG
    35.3 KB · Visningar: 107
Last edited:
Har nu skannat in skylten med 1200 dpi å klippt bort kanter å sånt onödigt, samt krympt den något så den mäter ca 12,5 * 15 cm. Kommer antagligen att ta av en del på höjden ännu, komprimera lite... vill att den ska bli ca 12,5 * 12-14 cm. :tummenupp

Sparade den i .tif format, så bilden är nu på 120Mb :skrämd

Ska börja Photoshoppa lite här i veckan, å sen skulle de gälla å hitta ett lämpligt papper... :gnissla :banana

Last edited:
Håller på å yrar med den scannade skylten nu... men får fan inte detta photoshop å funka som jag vill... slänger upp en bild med dålig kvalité...

Vad jag vill e att bakgrunden (det vita) ska bli ännu vitare å jämnt vitt, så de inte e mörkare på vissa ställen å såm de e nu... :huvet Detta vill jag ha gjort även utan att upphöjningskanterna som syns svagt runt sifrorna försvinner... :mad: (finska regskyltar e stansade i plåt nämligen...) Vill att den ska se verklig ut... :tummenupp

Även de blåa skulle gärna få vara jämnare samt stjärnorna kanske lite gulare... :rolleyes:

De ända jag egentligen gjort e att jag har tillämpat lite filter å effekter samt klippt bort mer av mellanrummet mellan övre radens bokstäver å nedre radens siffror så den blev lite mindre hög :3freak Storleken e nu 12,5 * 13,8 ca... tror de ska funka rätt bra... :confused:

Har gett en bild att leka med åt en lärare på min skola som behärskar detta photoshoppande, men om någon känner sig manad e de bara att försöka... :Bugar

Bifogat

• regtest.jpg
    regtest.jpg
    131.4 KB · Visningar: 81
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär