Nån som fortfarande kör, är det kallt?

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Drygt 30 mil i lördags, det var ju underbart väder! :tummenupp Det var lite jobbigt med igenkladdat visir och lågt stående sol på slutet bara. Jag höll stenkoll på bilen framför, det var stundtals allt jag såg. Jag var livrädd att helt plötsligt ha följt med in i hans garage eller så :gnissla
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Kör varje dag fortfarande! Imorse var det -1 när jag körde till skolan, men det hindrar inte mig! :) Segt dock att mina däck inte verkar gilla kyla och väta bra alls! Omöjligt att slanga framför brudarna efter plugget nu ju, inte ens 48 ynka häst lyckas bakdäcket hålla koll på. :( Men går att måla sköna ränder när man river iväg. :tuttar
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Kör varje dag fortfarande! Imorse var det -1 när jag körde till skolan, men det hindrar inte mig! :) Segt dock att mina däck inte verkar gilla kyla och väta bra alls! Omöjligt att slanga framför brudarna efter plugget nu ju, inte ens 48 ynka häst lyckas bakdäcket hålla koll på. :( Men går att måla sköna ränder när man river iväg. :tuttar

Är det du som har en Kawasaki som jag sett så envist många gånger nu? ;)
 

Blåflagg

Varför kör alla så fort????
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
BMW R1200GS,
Nu är det slutkört för min del iallafall :( Saltbilen var ute och spred ut salt idag på em :4skrika
Vill ju inte halka omkull :crash så nu får "Himalayahojjen" vila i garaget......
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
En grön gammel-zx6r? Det är i så fall en polare till mig. :) Jag kör en svart Aprilia Pegaso med röd sadel. Mig borde du också se rätt ofta, säg gärna hej! :)

Ja det är nog den jag ser nästan varje dag på universitetet, även idag!
Men var pluggar du? Kawan är den enda jag sett sedan länge tillbaka, alla andra slutade åka hoj till skolan för över en månad sen.
Jag ska hälsa om jag ser dig!
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
saltet är ju för att du ska slippa halka :tummenupp
Just det! Frost på hustaken i förmiddags, men det stod att de halkbearbetat de stora vägarna i natt, så jag prova å köra. Och halkade inte. Det var skönt. Hem nu var det till och med torrt så man våga gääsa lite. Det var skoj. Nu varmt kaffe så man tinar upp. Tvi fan vad kallt det var.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Ja det är nog den jag ser nästan varje dag på universitetet, även idag!
Men var pluggar du? Kawan är den enda jag sett sedan länge tillbaka, alla andra slutade åka hoj till skolan för över en månad sen.
Jag ska hälsa om jag ser dig!

Både jag och kawa-killen pluggar uppe på universitetssjukhuset, går du där med? Konstigt om du inte sett min i så fall, för vi parkerar ofta bredvid varandra.

Är det många studenter som kör hoj här i stan? Sen jag flyttade hit i början av terminen har jag bara sett min, kawan och en snubbe här på studentboendet där jag bor som kör hoj.
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Ja idag var det kallt. Idag var första gången jag fick släpp i en kurva. Fastnade med foten i fotpinnen så jag fick aldrig ner foten, men det redde upp sig i alla fall. Men styrmuff på i morse, -2*C när jag åkte hemifrån.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Måste erkänna att det var lite svalt i morse. Och lite halt på Västerbron. Men det går nog att åka ytterligare en vecka :).
 

Kimring

Rrrhhaa MC
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Honda Cbr 1000RR -08. Yamaha 535 Bobber -96, Några små fiddys
Blir nog en repa i helgen om solen skiner!:Bugar
 

Kneedrag

Guest
Här siktar man körning på lucia!

Bytt motor och rettan ska rastas :D
 

jonaska80

Medlem
Gick med
10 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati Monster 620s -03
Jag ställde av hojen mentalt i söndags, har bara glömt att ställa av den på transportstyrelsen men har annars kört konstant fram tills söndags då det var lite för kallt för att köra
 

Kazagger

&%¤")(/&%*^X?
Gick med
11 Jan 2012
Ort
Danderyd
Hoj
8115 fordonskubik inalles ;-)
Torrt och fint och inte så halt idag. Man får hålla koll där bilar kört, där blir det blankt... Ikväll blir det kopplingsfix så vinterhojen får komma i bruk igen!
 

Challe

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2012
Ort
Lidköping
Hoj
Inte just nu...
Jag var ute en sväng i söndags med hojen, va bra kallt men man är rätt skyddad iom rutan på min 1190. Men var väldigt kallt om fingrarna och ansiktet. Det var 2-3 grader då och torrt och fint:)
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
En liten runda hanns med i söndags. Någon plusgrad och blåsigt men fullt körbart. Ska tydligen bli rena "sommarvärmen" i Skåneland imorgon. :rock
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top