Knäckehäxan
la d svinge...
Kyllingar......d blir inte kallt förrän 150+
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

TouchMan65 skrev:Nyss hemkommen. Ca 10 mil blev de under dagen. Då håller man ångesten ytterligare i schack tills nästa gång!
![]()
eller vänta hur va de nu....
aja va e en hojtur i mars säkert kall, blöt o o alldeles underbar... 
Zenit skrev:själv jobbaeller vänta hur va de nu....
![]()
aja va e en hojtur i mars säkert kall, blöt o o alldeles underbar...
![]()
TouchMan65 skrev:Lovar: Kan skriva under på torra vägar (nåja 99,9%). skön - inte kall och................helt enkelt en skööööön tur.![]()

Maverick_ou812 skrev:Fy fan vad gött!!!!
ÄNTLIGEN! Premiären avklarad och nu sitter man uppkrupen i soffan med en stor mugg kaffe och en varm brandy.
Tog mig i kragen och drog ut klockan två. Det blev en tur "söder om landsvägen" på mer eller mindre känd mark. Många tittade lite konstigt men jag själv hade ett stort leende på läpparna. Stannade och poserade lite på ett normalt sett rätt befolkat ställe, idag var det absolut helt öde. Det ser nog rätt annorlunda ut där om 4 månader.![]()
Helt ny (för mig) hoj med helt andra egenskaper än Viffern samt inte helt fräscha däck och kall asfalt med risk för rullgrus dämpade tempot något. Men man fick ändå chansen att sträcka ut. 200+ är inte alls så kallt som man kan tro.Dock är 35-40 minuter i aktivt tempo allt mina fingrar klarar och då hade jag ändå fingervantar + skidhandskar. I övrigt så räcker lager1 underställ, lager2 polo, skidstrumpor, skinnställ, collegetröja och regnställsjacka mer än väl. Man fryser inte alls, inte ens när man ligger 120 - 140 hela tiden på småvägarna.
Jag kan bara konstatera en sak... Idag återvände livet!
Nu kan jag slänga på mina kolfiberburkar!
P.S. En sak bara... bilisterna är inte förberedda på att vi dyker upp än. Höll på att avsluta dagen strax utanför mitt eget hus i bakdörren på en S60. Undkom med blotta förskräckelsen, så ta det lite piano där det är trafikerat. D.S.
Maverick_ou812 skrev:Fy fan vad gött!!!!
ÄNTLIGEN! Premiären avklarad och nu sitter man uppkrupen i soffan med en stor mugg kaffe och en varm brandy.
Tog mig i kragen och drog ut klockan två. Det blev en tur "söder om landsvägen" på mer eller mindre känd mark. Många tittade lite konstigt men jag själv hade ett stort leende på läpparna. Stannade och poserade lite på ett normalt sett rätt befolkat ställe, idag var det absolut helt öde. Det ser nog rätt annorlunda ut där om 4 månader.![]()
Helt ny (för mig) hoj med helt andra egenskaper än Viffern samt inte helt fräscha däck och kall asfalt med risk för rullgrus dämpade tempot något. Men man fick ändå chansen att sträcka ut. 200+ är inte alls så kallt som man kan tro.Dock är 35-40 minuter i aktivt tempo allt mina fingrar klarar och då hade jag ändå fingervantar + skidhandskar. I övrigt så räcker lager1 underställ, lager2 polo, skidstrumpor, skinnställ, collegetröja och regnställsjacka mer än väl. Man fryser inte alls, inte ens när man ligger 120 - 140 hela tiden på småvägarna.
Jag kan bara konstatera en sak... Idag återvände livet!
Nu kan jag slänga på mina kolfiberburkar!
P.S. En sak bara... bilisterna är inte förberedda på att vi dyker upp än. Höll på att avsluta dagen strax utanför mitt eget hus i bakdörren på en S60. Undkom med blotta förskräckelsen, så ta det lite piano där det är trafikerat. D.S.

Det där blir veckans tittartävling.... Gissa på bara!Audiman skrev:Era gottegrisar
@ Mave, var e bilderna ifrån?
Maverick_ou812 skrev:Det där blir veckans tittartävling.... Gissa på bara!
Förstapriset är som vanligt en simtur till Ven alternativt en färgradio.
Nu får du väl ta o bestämma dig?Oas skrev:Skanör-Falsterbo????
Maverick_ou812 skrev:Nu får du väl ta o bestämma dig?![]()
Skanör eller Falsterbo? Det där är väääldigt viktigt när man bor eller har bott där nere.![]()
ska bli skoj att veta vart man vat annars iaf 
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |