Nån som chippar xox i Gävletrakten?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Nån som chippar xbox i Gävletrakten?

Vill få mitt xbox chippat så jag undrar om nån här gör eller vet nån som gör det runt Gävle?

Last edited:
Hmm glömde ett i rubriken.

Men vafaen nån här borde väl kunna hjälpa mig?

Det fanns massor av annonser på blocket förut om folk som kunde göra det men det är borta nu:(.

inte för att jag kan ge några råd om var du hittar en chippare, men rör det sig om en xbox eller 360?

Själv lämnar jag in min 360 imorn inne i stan (STHLM), så om du har vägarna förbi... :tummenupp

mini-knutten skrev:
2614411
Själv lämnar jag in min 360 imorn inne i stan (STHLM), så om du har vägarna förbi... :tummenupp

Vad finns det för chip till 360? Har man lyckats komma förbi deras skydd så man kan sätta i egna hårddiskar och sånt?

Kanske inte den smidigaste vägen men chipper.se i örebro har jag bra erfarenheter av, Och dom kan man skicka sin konsoll till och få den chippad. Gäller det vanliga xbox så måste du dock själv flasha bioset på chippet eftersom dom inte får göra det(Bioset man behöver innehåller kod från microsoft). Hur det är med den biten på 360 vet jag inte.

Vikingarockaren skrev:
2603632 Vill få mitt xbox chippat så jag undrar om nån här gör eller vet nån som gör det runt Gävle?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti