Nån som blivit av med en kawa? din kanske i rånet..

wdac skrev:
2603366 kanske är vart stulen för länge sedan? bara stått i nått garage i väntan på att svalna innan denna kupp?

Fast den är ju förmodligen stulen ändå? Och ägaren kanske finns här ändå? Och detta kanske är första ggn han ser den sen stölden ..ändå?

R1monstrets har även vit framskärm, denna har grön (oavsett ljus och skärminställningar).

lite förundrad att hojjen stog på stödet å inte uppbränd, en snäll tjyving som vart framme? en hoj tjyving? som vet att vi sitter å svär här över sånna som han som snor grejer å vi inte får tillbaka nått från FB?

wdac skrev:
2603403 lite förundrad att hojjen stog på stödet å inte uppbränd, en snäll tjyving som vart framme? en hoj tjyving? som vet att vi sitter å svär här över sånna som han som snor grejer å vi inte får tillbaka nått från FB?
Själv hade jag nog dumpat den i buskarna så kanske det tagit lite längre tid att hitta den och för polisen att veta att man bytt flyktfordon.

Mögel skrev:
Skulle inte tro det, tråden som är länkad är skapad 2003, möjligen att det är som ngn annan sa, att den har stått i garage i 3 år för att den ska bli bortglömd.. :arsele

Unidoc skrev:
2603419 Själv hade jag nog dumpat den i buskarna så kanske det tagit lite längre tid att hitta den och för polisen att veta att man bytt flyktfordon.

Ser mindre misstänktsamt ut om en hoj står parkerad på sidostödet än om den ligger slängd i några buskar.. (?)

Och nej, det är inte R1monstrets. Och den är väl inte alls lik. En Goldwing är väl mer lik flykthojen än R1monstrets ZX7R. :mad: :jättearggubbesomhyttermednävenochskrikerbesservisser

Flubber skrev:
2603426 Skulle inte tro det, tråden som är länkad är skapad 2003, möjligen att det är som ngn annan sa, att den har stått i garage i 3 år för att den ska bli bortglömd.. :arsele

Min teori är att dom tog den lät den stå i ett garage i tre år, Samtidigt som dom monterat miniblinkers, Och lackade fälgarna, Och lackat kutsen.. Man vet ju aldrig! :tummenupp

Mögel skrev:
2603445 Min teori är att dom tog den lät den stå i ett garage i tre år, Samtidigt som dom monterat miniblinkers, Och lackade fälgarna, Och lackat kutsen.. Man vet ju aldrig! :tummenupp

Då har dom säkert servat den oxå, eftersom den har fått stå så länge:gnissla

OUCH.. Fick en rysning genom kroppen när jag såg det det där..
Det är lyckligtvis inte min hoj som blivit våldtagen!

Kul dock att så många här inne har rätt bra kolla på vilka hojar som tillhör vem! Ger ju eventuella tjuvar mindre chans att komma undan med hojar som inte tillhör dom!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

lorkan skrev:
2603430 Ser mindre misstänktsamt ut om en hoj står parkerad på sidostödet än om den ligger slängd i några buskar.. (?)

Beror väll lite på hur buskarna etc ser ut,kan du smälla in den i en tjock buske så att man inte ser den direkt så är ju det att föredra istället för att ställa den på sidan om synligt när larmet gått på att en snorgrön mc smet från rånet.

Brolin skrev:
2601667 kanske någon här som är själva rånarn? kan inte du säga vem du är, jag looovar att inte säga att det va du? :tummenupp

Om rånaren hänger här vet jag inte? Men det är min jobbepolares hoj den
den blev stulen i hans garage för drygt en månad sedan.

I torsdags när vi sitter på bussen på väg till Oslofärjan ringer plisen och säger
att dom har hittat hans hoj i bjuv, dom säger han ska hämta den annars blir
den stulen igen för dom har ingen möjlighet att forsla bort den eller förvara
den till honom.

Lite svårt att göra något när man sitter på en båt på väg till ett annat land,
Det va ju bra att dom orkade ringa i alla fall.

måste ju vara ultimata flyktredskapet... kan väll till och med köra ifårn helkopptrar? svenska snuten lär väll knappast ramma en

Måste ju se till att grannkvarterets hojjar inte är på villovägar. :D

R1Monstret skrev:
2603468 OUCH.. Fick en rysning genom kroppen när jag såg det det där..
Det är lyckligtvis inte min hoj som blivit våldtagen!

Kul dock att så många här inne har rätt bra kolla på vilka hojar som tillhör vem! Ger ju eventuella tjuvar mindre chans att komma undan med hojar som inte tillhör dom!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Här är han tjuven.. Vid det andra rånet hade han en annan hjälm. Bilder på den fanns inte på efterlyst sida men det hade nog varit bättre.

Bifogat

• askersundsran1.gif
    askersundsran1.gif
    26.7 KB · Visningar: 85
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti