Nån som beställt från tobefast.com?

Night-Rider

speedbully.se
Gick med
11 Jan 2005
Ort
Norrköping,Falun,Thailand
Hoj
TenKate Race & Cbr1000RR -06
Tjenna alla..

Hade kontakt med dem länge ( www.tobefast.com / greggscustom )

Sen när det väl kom till kritan vet ja inte vad som hände.

Nu undrar ja om ja fattat allt rätt?

1. för att kunna beställa nått om man inte bor i usa måste man maila in beställningen till Greg?
2. hur betalar man!?
3. Hur lång tid tar det ?
4. hur mkt kommer det att kosta i tull och moms?

Mest intressant är väll hur man besätller och hur betalningen sker?


Vore mkt tacksam om nån som beställt grejer därifrån kunde svara. Hört att de ska vara seriösa annars..


MVH STEFAN!
 
R1-Night-Rider skrev:
Tjenna alla..

Hade kontakt med dem länge ( www.tobefast.com / greggscustom )

Sen när det väl kom till kritan vet ja inte vad som hände.

Nu undrar ja om ja fattat allt rätt?

1. för att kunna beställa nått om man inte bor i usa måste man maila in beställningen till Greg?
2. hur betalar man!?
3. Hur lång tid tar det ?
4. hur mkt kommer det att kosta i tull och moms?

Mest intressant är väll hur man besätller och hur betalningen sker?


Vore mkt tacksam om nån som beställt grejer därifrån kunde svara. Hört att de ska vara seriösa annars..


MVH STEFAN!

Ok.. Jag har beställt därifrån och det är ett seriöst företag.. Det tog ganska lång tid för mig att få alla saker men det beror på att jag beställde nån vecka innan jul och sen kommer nyår och så...

Svar på dina frågor..
1. Jag gjorde så eftersom det var han som hade hand om det internationella beställningarna då. Trevlig kille BTW..

2. JAg var tvungen att betala via min bank, d.v.s. att jag skickar pengar via min bank till deras konto. Det tar typ en vecka.. Har för min att jag har läst att man kan skicka s.k. moneyorders nu.. d.v.s via typ Western Union men är ej 100% säker på detta..

3. Det borde inte ta speciellt lång tid att beställa saker därifrån.. typ 2 veckor eller så..

4. Du får räkna på att tullen tar 8% på värdet och sen 25% mons på både frakt, värde och tull...

Jag ska också beställa därifrån ganska snart.

fler frågor?? :tummenupp
 
Stephen skrev:
Ok.. Jag har beställt därifrån och det är ett seriöst företag.. Det tog ganska lång tid för mig att få alla saker men det beror på att jag beställde nån vecka innan jul och sen kommer nyår och så...

Svar på dina frågor..
1. Jag gjorde så eftersom det var han som hade hand om det internationella beställningarna då. Trevlig kille BTW..

2. JAg var tvungen att betala via min bank, d.v.s. att jag skickar pengar via min bank till deras konto. Det tar typ en vecka.. Har för min att jag har läst att man kan skicka s.k. moneyorders nu.. d.v.s via typ Western Union men är ej 100% säker på detta..

3. Det borde inte ta speciellt lång tid att beställa saker därifrån.. typ 2 veckor eller så..

4. Du får räkna på att tullen tar 8% på värdet och sen 25% mons på både frakt, värde och tull...

Jag ska också beställa därifrån ganska snart.

fler frågor?? :tummenupp


När du beställde till gregg skrev du bara namn och allt adress typ då?

Hmm.. Ok . Du ska också beställa .. ja och en till ska också.. Alla kanske kan slå ihop sig ?
 
R1-Night-Rider skrev:
När du beställde till gregg skrev du bara namn och allt adress typ då?

Hmm.. Ok . Du ska också beställa .. ja och en till ska också.. Alla kanske kan slå ihop sig ?
Jag mailade ett par ggr med honom först för att få reda på alla detaljer om hur man gör och så.. Sen Skicakde jag pengar via min bank och när dom mottagit pengarna så plockade dom ihop och skeppade dom iväg mina varor.

Om jag nu bestämmer mig för att beställa så visst... Men jag kollar runt efter grejer på annat håll också.. Om du köper från privatperson så kan du slippa momsen och tullen.-.. Fick ett sånt paket idag... :banana
 
Låter lite halvkrångligt men funkar det e det ju nice...
Kan man inte betala över nätet bara som med allt annat? :va

(jag var den andre som också ville beställa... :) )
 
JONQAS skrev:
Låter lite halvkrångligt men funkar det e det ju nice...
Kan man inte betala över nätet bara som med allt annat? :va

(jag var den andre som också ville beställa... :) )
Hade du bott i USA så hade dom tagit kreditkort men iom att du nu bor utanför Usa:s gränser så går inte detta.. HAr varit för mycket bedrägerier så dom vill inte chansa.. OCh jag förstår dom.. Men men.. Går ju att betala med PAYPAL annars (Tror jag)..
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top