Nån som äger eller kört nya BMW K 1300 R?

X11Rider

Eldsvärd
Gick med
8 Aug 2007
Ort
Helsingborg
Hoj
2006, Yamaha, FZ1-S
Måste ju vara den ultimata street/nakna hojen?

Intryck, kommentarer? Hur är den i jämförelse mot andra stora street ?
FZ1-N, Hondas nakna literhoj, Z1000 mfl?

På papper verkar ju bmw:n vara rena kryssningsmisilen...
 

Bifogat

  • K1300R_brickwall_m.jpg
    K1300R_brickwall_m.jpg
    128.8 KB · Visningar: 204
Bumsen är ju fetgrym. 180+ pollar och en jäkla massa newtonmeter i vridmoment redan vid låga varv. Det är mumma det.
 
Fick den som lånehoj när min var på service. Galet drag rakt fram, den jag fick låna hade quickshifter vilket inte gjorde det mindre tråkigt. Dock var den lång, kändes tung och växellådan med dess klånkande var inget jag gick igång på.

Min Speed Triple är i mitt tycke en mycket roligare maskin för mycket mindre pengar. Men visst fan va de tryck i BMWn.

Provkör! Och tycker du att växellådan verkar felmonterad och saknar olja skall det tydligen vara så :va
 
jag svarade på första frågan från TS (vad jag tycker är den utlimata nakna hojen om man vill ha ALLT ......utom skydd för vinden när det går fort;))
 
Bumsen är ju fetgrym. 180+ pollar och en jäkla massa newtonmeter i vridmoment redan vid låga varv. Det är mumma det.

Visst men den liknar fan mer en påse skridskor än en motorcykel... fulaste jag sett alla kategorier tror jag.

Vill man ha en nyare standard nakenhoj med vrid och pulver i den klassen så är valet solklart, B-King.
 
Har inte själv kört den, men har sett den "in action" visserligen av en kille som kan köra hoj, men fyyyyyyyy f--------------n!!!!!!! Det är kraftigt med pulver i den moppen!
Har provat Ducatis streetfighter och den är jävligt najs, kan tänka mig att den är lite smidigare men vill man ha en lite mer allroundhoj som man ändå kan piska småvägar med hade jag nog satsat på bmw.n och detta säger jag utan att ens provat den
Fz1-n cb1000r är överhuvudtaget inte ens i samma liga och lirar.. den nya z1000 kanske kan komma aningen närmare än dom andra två
 
Visst men den liknar fan mer en påse skridskor än en motorcykel... fulaste jag sett alla kategorier tror jag.

Vill man ha en nyare standard nakenhoj med vrid och pulver i den klassen så är valet solklart, B-King.

Om man gillar utblås som gummans skurhink så... :banana
 
Om man gillar utblås som gummans skurhink så... :banana

inte alltför svårt att byta va? även om man är livrädd för skruvmejslar... :rolleyes:

Har inte själv kört den, men har sett den "in action" visserligen av en kille som kan köra hoj, men fyyyyyyyy f--------------n!!!!!!! Det är kraftigt med pulver i den moppen!
Har provat Ducatis streetfighter och den är jävligt najs, kan tänka mig att den är lite smidigare men vill man ha en lite mer allroundhoj som man ändå kan piska småvägar med hade jag nog satsat på bmw.n och detta säger jag utan att ens provat den
Fz1-n cb1000r är överhuvudtaget inte ens i samma liga och lirar.. den nya z1000 kanske kan komma aningen närmare än dom andra två

kingen är ruggigt mycket smidigare än den ser ut att vara faktiskt :tummenupp
 
Last edited:
Opinions are like assholes, everybody´s got one...

Jag tycker K1300 ser ut som en blandning mellan tysk pansarvagn och
ett stridsflyg...

YYYYBERPHFEEEET :yoparty

Har kollat like på sukkas king också men jag vet inte riktigt.

Fortsätter nog att betala klark i försäkring på min sportmoppe och fundetar vidare ett tag :va
 
Har testkört den. Det är en tung hoj, med betoning på tung o inte direkt smidig. Men Quick skiften var skoj, tilsammans med maffig motor så kan det nog tilltala en del.

Men är lite för "odramatisk" för min del
 
Såg en Yoshimura-kittad B King på Ava......
Ser klumpig ut, men säkert ett JÄÄÄÄÄVLA drag...
 
Har inte kört K1300R men väl K1300S och den var väl... Ja, jag vette fan. Helt okej. Lite könlös kanske, den stack inte ut på nåt sätt. Den är ganska stor och tung, har en trevlig motor med rätt bra drag i men den vibrerar en del, växellådan är jobbigare än den på min ZX12:a, man satt bekvämt på den, bra bromsar.

Bla bla bla. En helt ok hoj, men att köra en Ducati Monster 1100 eller Streetfighter är 85 gånger roligare. Nu jämför jag kanske äpplen och skiftnycklar, men K1200S och K1200R har ju en hel del gemensamt och jag antar att R-modellen är ungefär lika bra och intetsägande på samma gång. Sorry BMW...

Både Z1000, CB1000R och FZ1N tyckte jag var najs. Alla tre har sin egen karaktär. Provkör många olika hojar innan du lägger ut pengar på en BMW.
 
Haft förmånen att få provköra både 1200 o 1300 men jag går inte riktigt igång på någondera. Snygga designlösningar, ruskigt välbyggd (lådan känns däremot märkligt oprecis) o MASSOR med köttigt mos rakt fram. Men den känns låååång o rätt osmidig för att vara en "riktig" fighter, nej inte alls min påse tyvärr. Som bushoj är r1100/1200r med boxersnurran minst lika rolig, till avsevärt mindre pengar.

Men EN bumse skulle jag faktiskt kunna tänka mig: s1000rr......herrejefflar vilken hoj:):yoparty:tuttar:banana
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top