Nån på SMHI ska ha stryk!

Sledden

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2010
Hoj
Kawa
Va fan! Hela veckan har SMHI lovat jätte fint och varmt väder till helgen.. Och nu..... jaaa... :kulspruta

9 grader och regn.. någon har inte gjort sitt jobb ordentligt med att missa det där ganska stora molntäcket som nu ligger ovan på oss... :huvet

Hoppas skitet klarnar upp tills i eftermiddag eller imorron

SMHI har väl aldrig lagt nå´t krut på oss skåningar? Kolla DMI istället. Lite träffsäkrare.

Mjo det har du rätt i, men va fan det är skillnad på sol 14c och detta pisset. eller är det jag som flyttat till fel håla.. Alltid svarta moln över Eslöv ;) haha

Men va fan... här är luftfuktighet på 200% och blött... Var ska man nu köra dåååe :(

Fast Yr.no har också lovat 13 grader och sol i helgen. De ändra sig igår tror jag.

Jösses. :) Det är april. Väderprognosen ändrar sig från timme till timme såhär års. :)

Ahh, jag säger att vi kommer ha strålande sol och 14gr inom 3h. Ut och börja putsa på hojen.

Jösses. :) Det är april. Väderprognosen ändrar sig från timme till timme såhär års. :)

Jo, fast jag upplever att yr.no har börjat slira lite mer på senare år.

För 2 år sedan skulle en kompis cykla Umeå-Kiruna, det var första gången dom hade fel, dom sa att det skulle klarna upp och bli soligt vid 11, så dom cyklade iväg vid 10.

Det ösregnade i två dagar konstant... :)

Ahh, jag säger att vi kommer ha strålande sol och 14gr inom 3h. Ut och börja putsa på hojen.

Jag tänker tro på dig.. Du verkar mycket mer övertygande än smhi any time, haha..

Fast en prognos är väl inget löfte?
Tänk om alla ekonomers prognoser skulle infrias.

Nu ska vi inte vara såna! De lovade sol, då ska det vara sol :kulspruta :yoparty

Last edited:
SMHI anställer bara en massa jävla optimister och mediakåta klantskallar!
Om det finns en chans på tre att det blir fint väder till en helg, ja då skriver de sådan prognos trots att de VET att det med 2/3:s sannolikhet kommer bli moln/regn istället.

Hur många gånger har det blivit BÄTTRE väder än utlovat?
Kanske 10%...
Och hur många gånger har det blivit SÄMRE väder än utlovat?
Typ 90% av gångerna.

De är inte det minsta verklighetsförankrade utan endast mediakåta, för med en stor helgsol kommer Aftonhoran och intervjuar dem och fixar helsida på löpet...

Jag vet att man inte kan garantera prognoser, men inte ens fem timmar före klarar de erkänna att det INTE blir vackert väder...

Jag håller med TS, stryk skall de ha!

yr sa. igår/förrgår 6 på lördag dag 10 på kvällen med goda solchanser.
nu för ca en timma sen så titta solen fram här. 6,1 grader nu så hittills klockers.
10 grader under morgondagen oså sa dom men ändrat till 9 grader..
diffar de en grad så är de ju ganska bra :)

Jag tänker tro på dig.. Du verkar mycket mer övertygande än smhi any time, haha..

Vet inte hur det är hos dig i Malmö, men här är det just nu 13.5gr ute och endast lite tunna moln kvar. Och jag har fortfarande nästan 1h kvar på min prognos :yoparty

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt