Nån på SH.com som e polis?

P-son

Yihaaaaa
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Såld...
Det slog mig bara idag när jag satt å läste. Visst finns det många som råkat ut för poliser som säger att de kör hoj osv. Finns ingen av dessa herrar gömda här på forumet under en pseudonym liknande gixxer_1000_kör skitfort eller nåt. Så kom igen nu. Träd fram ur garderoben!!!

Vill inte sätta er i skiten på nåt sätt utan det skulle bara vara kul å få se hur ni ställer er i vissa frågor å så!

Ha en underbar dag iaf. Det ska jag ha (25 grader å sol!)

:squid

No1 skrev:
Det finns nog både en och två inloggade som är POLISER till yrket på detta forum...

Men vad jag vet helt säkert är att detta forum varje dag besöks av folk i från olika myndigheter i syfte att kontrolera vad som skrivs här...

Och jag måste erkänna att jag förstår dom med tanke på hur mycket som faktiskt skrivs här!!!

No1...

Nää, förfan. Kom igen nu alltså...
Kontrollerar olika myndigheter det som skrivs här? :D

Dom är ju inte helt dumma i h-t bara för att de jobbar på myndigheter.... eller inte alla iaf.

NATURLIGTVIS besöker de ett forum där folk skryter om vårdslöshet i trafiken.
Fröhoppningsvis kikar även försäkringsfolk förbi emellanåt.

Chrille skrev:
Dom är ju inte helt dumma i h-t bara för att de jobbar på myndigheter.... eller inte alla iaf.

NATURLIGTVIS besöker de ett forum där folk skryter om vårdslöshet i trafiken.
Fröhoppningsvis kikar även försäkringsfolk förbi emellanåt.

Vad skulle dom få ut av det?

John Holmes skrev:
Vad skulle dom få ut av det?

Ingenting, det som skrivs på ett forum kan inte avvändas som bevis. Om du däremot talar om att du har 20 stulna hojar i ett garage på den och den adressen så kan det kanske räcka för att dom ska få en husransakan?. Men jag tror främst dom fiskar efter illegala race eller något i den stilen, men dom kan ju också bara vara hojintresserade?. En gammal arbetskompis blev stoppad efter att ha kört nästan 200 och tänkte att nu är väl lappen rökt?. Med konstapeln nöjde sig med att tala om att han skulle ta det lugnt i samhällen men gasa på landsvägen, varpå han berättade att han själv körde en lustgasad 1100!. Som sagt dom flesta snutar är hyggligt folk som nog tyvärr blir lidande av det dåliga rykte som deras kolegor drar på på sig igenom att vara griniga eller att misssköta sig!. :(

Hightuned skrev:
Ingenting, det som skrivs på ett forum kan inte avvändas som bevis. Om du däremot talar om att du har 20 stulna hojar i ett garage på den och den adressen så kan det kanske räcka för att dom ska få en husransakan?. Men jag tror främst dom fiskar efter illegala race eller något i den stilen, men dom kan ju också bara vara hojintresserade?. En gammal arbetskompis blev stoppad efter att ha kört nästan 200 och tänkte att nu är väl lappen rökt?. Med konstapeln nöjde sig med att tala om att han skulle ta det lugnt i samhällen men gasa på landsvägen, varpå han berättade att han själv körde en lustgasad 1100!. Som sagt dom flesta snutar är hyggligt folk som nog tyvärr blir lidande av det dåliga rykte som deras kolegor drar på på sig igenom att vara griniga eller att misssköta sig!. :(

Vafan har hänt med dig? Ätit pepparkakor? Du brukar ju vara jättearg annars... :D

John Holmes skrev:
Vafan har hänt med dig? Ätit pepparkakor? Du brukar ju vara jättearg annars... :D

Blir man snäll av det?. Nä kom att tänka på att en polares brorsa är snut och är skittrevlig och defenitivt ingen moralkaka. Och i det stora hela har jag inget emot poliser jag tycker bara att dom lägger förmycket resurser på att trakasera folk som kanske töjer reglerna lite granna. Visst ska man kunna bli av med körkortet om man varigt vårdslös. Men så fort man sätter sig på en sporthoj så är ju lappen i fara, det går ju inte att köra lagligt t.o.m i 150 på 70väg så käns det ju som att man fisåker. Naturligtvis kan man ju inte ha olika fartgränser för olika fordon men jag tycker att dom inte skulle får dra körkort annat än vid exrema fall och att det skulle räcka med typ en 500:- i böter för forkörning.

tror knappast eventuella poliser i tjänst som läser detta skulle skriva nåt.
Sen är ju frågan om man skulle tro på det hela med.
Struntsamma helt enkelt, det är inet mycket av vikt som behandlas här som kan vara nåt för dem att gå vidare med.
Media kanske besöker ibland när de ska svänga ihop nän CHOCK!!! story.

M.G.F skrev:
Som Polis är man alltid i tjänst...

Nja, man är väl en privatperson med, klart att de är i tjänst på så sätt att de får ingripa vid brott o liknade. Men det finns väl inget värre än poliser som aldrig lägger av uniformen ens när de är lediga.

Silwer skrev:
Nja, man är väl en privatperson med, klart att de är i tjänst på så sätt att de får ingripa vid brott o liknade. Men det finns väl inget värre än poliser som aldrig lägger av uniformen ens när de är lediga.

Jag håller med fast Poliserna har överenskommet och accepterat reglemente att dom alltid är i tjänst. Sedan att alla inte gör det är en annan sak. Tyvärr så är det många som inte kan slappna av.

Även om dom skulle se här att det kommer vara ett streetrace där o då, så räcker inte det som bevis för att kalla dit massa bilar!

...och om dom söker här med tillstånd efter ett streetrace och får höra om en stulen hoj, så får dom inte andvända den infon heller...

...enligt boken alltså :rolleyes:

No1 skrev:
Det finns nog både en och två inloggade som är POLISER till yrket på detta forum...

Men vad jag vet helt säkert är att detta forum varje dag besöks av folk i från olika myndigheter i syfte att kontrolera vad som skrivs här...

Och jag måste erkänna att jag förstår dom med tanke på hur mycket som faktiskt skrivs här!!!

No1...

Fan vilket guldjobb... jag menar, surfa på sporthoj.com och få betalt...samtidigt...kan det bli bättre????? :crash

akora skrev:
Fan vilket guldjobb... jag menar, surfa på sporthoj.com och få betalt...samtidigt...kan det bli bättre????? :crash

Tja, det är ju inte det jag får betalt för, men annars är det ju så man fördriver dagarna/nätterna man jobbar ;)

/F.

edit:tog bort kulsprutegubben,vill ju inte ha ihjäl dom).poliser.... :skrämd :skrämd har aldrig mött en trevlig polis (3st kanske),ok! dom gör sitt jobb och skyddar oss medborgare från div brottslingar.men en del är ju bara för mycket som(maktmissbrukare).med dom begränsade resurser dom har så borde ju vikten av att fånga mördare eller langare väga tyngre än att stoppa och bötfälla annars laglydiga människor för "skitöverträdelser".har faktist blivit räddad av en polis när jag fick spö av några ordningsvakter :) iofs var det väl inte med mening han gjorde det...och självklart finns DOM här.

Last edited:
twinner666 skrev:
men en del är ju bara för mycket som(maktmissbrukare).

Det är väl bra att det finns jobb där folk som lider av en barndom med legobitar som inte passade ihop eller känner att dom måste kompensera för något kan få ut sina aggressioner?. :rolleyes:

No1 skrev:
...Men vad jag vet helt säkert är att detta forum varje dag besöks av folk i från olika myndigheter i syfte att kontrolera vad som skrivs här...
Jahadu, flera myndigheter... Undrar just vilka det är. :rolleyes: Menar du att de inte har något vettigt att göra på jobbet eller

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back