Nå'n mer som fick flygande idag??

Brukar du vara arg eller irriterad när och om du kommer på folk som bryter mot lagen?

Detta är en seriös fråga då jag hör att fler och fler får en utskällning för T.ex liten regskylt osv.

Att man som polis/människa blir upprörd över en farlig förseelse har jag förståelse för men sånt som uppenbart är "paragraf-fel" är vad jag menar med ovanstående.

R1 wannabe skrev:
Brukar du vara arg eller irriterad när och om du kommer på folk som bryter mot lagen?

Detta är en seriös fråga då jag hör att fler och fler får en utskällning för T.ex liten regskylt osv.

Att man som polis/människa blir upprörd över en farlig förseelse har jag förståelse för men sånt som uppenbart är "paragraf-fel" är vad jag menar med ovanstående.

Är inte de där historierna om utskällningar osv alltid överdrivna? Klart det kan bli sura miner om man själv har en tråkig attityd. Det gäller väl såväl kassörskan på ICA som poliser.

hp skrev:
Är inte de där historierna om utskällningar osv alltid överdrivna? Klart det kan bli sura miner om man själv har en tråkig attityd. Det gäller väl såväl kassörskan på ICA som poliser.

Inte överdrivet i detta fall....den här polisen var uppriktigt förbannad och behandlade mig som total idiot bara för att jag hade en för liten skylt.
Jag var inte otrevlig på något sätt...snarare tvärtom.

Det verkade som att mitt lugna bemötande gav honom dåligt samvete tillslut och han taggade ned till en någorlunda trevlig människa.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra