Nå'n mer som fick flygande idag??

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Lurade sura gubbar i varenda buske på Västerbron i Stockholm idag. Nå'n mer som åkte på en flygande besiktning?? Jag är iaf 400 pix fattigare.

"VARFÖR KÖR DU UTAN REGISTRERINGSSKYLT?????!!!!!!!!!!!!!!" Var det första jag fick hojtat i örat.
Ett tag trodde jag att jag tappat skylten...sedan så såg jag att den satt där den skulle, så jag pekade lite försynt på att det visst satt en regplåt där.
"DET DÄR ÄR INGEN REG.SKYLT!!!!!!!!!!!!"
Nä just j-vlar...den är ju 3 cm för låg och 4 cm för smal för att betecknas som reg.skylt......ja ja ja....

Tänk att poliser måste skrika och peka med hela handen....jag var ju hur beskedlig som helst ju. Kan dom inte bara säga "Peka på degen, du kör med felaktig skylt" istället.

Själv har jag stoppat ett kilo knark i tanken så att när polisen säger "du kör olagligt" kan jag svara "du skulle bara veta".

Nä jag har faktiskt aldrig blivit stoppad när jag haft mc'n och de gånger jag blivit stoppad i bilen har de varit trevliga, men de kanske är trevligare här i trakten? hehe.
Alltid tråkigt med böter även om man tar risken med fel skylt :(

Idag står de vid Liljeholmsbron.... :7peta

Solan skrev:
Buskar på Västerbron?! :va
Fick du blåsa också?

Jamen, alla vet väl att konstaplarna har med sig en buske i bältet
när dom ger sig ut :hihi

Nä..konstigt nog så behövde jag inte blåsa...lite konstigt.

MaScoot skrev:
Nä..konstigt nog så behövde jag inte blåsa...lite konstigt.

Är inge konstigt med det. Det ger inga pengar mest ett jäkla besvär med papper och fyllon.
Bättre att ställa sig och ta folk för fortkörning och andra skitsaker än att ta tag i dom verkliga problemen. Känns inte det här väldigt svenskt.

Qwerty skrev:
Är inge konstigt med det. Det ger inga pengar mest ett jäkla besvär med papper och fyllon.
Bättre att ställa sig och ta folk för fortkörning och andra skitsaker än att ta tag i dom verkliga problemen. Känns inte det här väldigt svenskt.
Jo fortkörning är uppenbarligen väldigt viktigt att få bukt på med tanke på alla miljoner det läggs på nya fartkameror...hmm

Rent teoretiskt så är det inte farten som dödar utan snarare ojämnheten i trafiken och avståndet mellan.

Ligger alla och kör 140 på motorvägen så är det ganska ofarligt....men ligger någon och kör 110 och nån liten gubbe med keps och nöter 80-90 så störs rytmen och allt skiter sig.

Så varför inte stoppa folk och utvecka kameror som mäter avstånd istället för att fixa fika pengar på någon som har en lite mindre reg.skylt.

Qwerty skrev:
Nää rattfylla är ett brott som kan leda till att oskyldiga dör....sånt har de inte tid me.

Jag lättade över krönet på västerbron, men de struntade i mig. Det kändes förjävligt, faktiskt. Så jag gjorde en pistol med fingrarna och skrek "PANG!" när jag passerade, men de struntade i mig ändå. Taskigt.

Mattias skrev:
Jag lättade över krönet på västerbron, men de struntade i mig. Det kändes förjävligt, faktiskt. Så jag gjorde en pistol med fingrarna och skrek "PANG!" när jag passerade, men de struntade i mig ändå. Taskigt.

:rolleyes:

:squid

Qwerty skrev:

Det är faktiskt lite konstigt. Enligt polisens bestämmelser så skall dom alltid låta trafikanter blåsa, oavsett varför de stoppas

/J.

MaScoot skrev:
Lurade sura gubbar i varenda buske på Västerbron i Stockholm idag. Nå'n mer som åkte på en flygande besiktning?? Jag är iaf 400 pix fattigare.

Om du såg buskar på västerbron så ska du nog inte köra en sån dag
inte konstigt då om polisen stoppar dig :) :hihi :7peta

Trist att bemötandet inte var roligare, glöm inte bort dock att dom
är inte mer än människor dom också.

Att du inte fick blåsa kan väl inte vara annat än typ tjänstefel,
om dom tar 17 st påverkade av 600 fordon på mkt kort tid borde
blåsa vara ett totalkrav vid varenda liten kontroll.

Last edited:
De hade kontroll på essingebron norrut igårkväll... har det börjat med en massa kontroller nu lr? :S

Tur att jag körde bilen då den är så slö :P

åkte på 1600 i böter för fortkörning på centralbron igår.....sista åket....

De har haft storoffensiver i stan hela veckan, gissar att de fortsätter nästa vecka också, så ta det lugnt på kända platser. Höll själv på att torska på västerbron, men hann se dom i tid.

Mattias skrev:

För jävligt. :(

LocDog skrev:
Jo fortkörning är uppenbarligen väldigt viktigt att få bukt på med tanke på alla miljoner det läggs på nya fartkameror...hmm

Rent teoretiskt så är det inte farten som dödar utan snarare ojämnheten i trafiken och avståndet mellan.

Ligger alla och kör 140 på motorvägen så är det ganska ofarligt....men ligger någon och kör 110 och nån liten gubbe med keps och nöter 80-90 så störs rytmen och allt skiter sig.

Så varför inte stoppa folk och utvecka kameror som mäter avstånd istället för att fixa fika pengar på någon som har en lite mindre reg.skylt.

Nää rattfylla är ett brott som kan leda till att oskyldiga dör....sånt har de inte tid me.

Jo det har vi tid med......

Qwerty skrev:

Det dryga böter på rattfylleri, så visst ger det pengar. Nu är det inte det som är det primära. Det förstår även du säkert om du tänker till. Gör det!

Jag vet hur mycket papper det handlar om, gör du det?

Det är inget besvär, jag lovar. I en hastighetskontroll ingår även att kolla nykterheten. Har ingen aning om varför det inte gjordes i det här fallet.

Vi som får böta, eller blir av med kortet (som jag) har inget att gnälla över. ;D
Vi alla har gått med på alla bestämmelser när vi ger oss ut i trafiken, gör vi dumt får vi böta för't! Polisen gör bara sitt jobb, men visst. Vissa är skapligt överengagerade och det verkar nästan som de tar en fortkörning som en personligt kränkande händelse. Finns bra och dåligt folk inom alla områden.

Jag hade då inget att klaga över när polisen tog mitt kort, jag hade en trevlig pratstund med de två blåklädda. De hade ett gott humör och hade inga problem med att dra skämt om min fortkörning. Hade dock kunnat vara utan att bli av med kortet i 4 månader och bötern jag väntar på från åklagaren. :tummenupp

Orca69 skrev:
Själv har jag stoppat ett kilo knark i tanken så att när polisen säger "du kör olagligt" kan jag svara "du skulle bara veta".

Nä jag har faktiskt aldrig blivit stoppad när jag haft mc'n och de gånger jag blivit stoppad i bilen har de varit trevliga, men de kanske är trevligare här i trakten? hehe.
Alltid tråkigt med böter även om man tar risken med fel skylt :(

kan stämma ;)

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti