Nån mer som är fattig?

saft

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Honda CBR 600F -98 Husaberg 400 FE -02
Finns det fler fattiga studerande här? Efter att verkligheten kommit ikapp har jag insett att jag inte har råd att ha hojen påställd än. Måste spara mina surt förvärvade tidningsutdelarpengar nån månad till..... :huvet

saft skrev:
Finns det fler fattiga studerande här? Efter att verkligheten kommit ikapp har jag insett att jag inte har råd att ha hojen påställd än. Måste spara mina surt förvärvade tidningsutdelarpengar nån månad till..... :huvet

Me 2 fattig :(

Tanken är ändå att slitet med studierna skall betala sig förstås.

Nix - inte jag :D

Har det rätt gott ställt just nu o funderar på vart jag ska placera mina pengar så de kan växa o gro lite. :tungan

Vad läser du till så du blir garanterad jobb när du är klar?

burner skrev:
Me 2 fattig :(

Tanken är ändå att slitet med studierna skall betala sig förstås.

Fast jag går ju bara gymnasiet än, på teoretisk utbildning, så det ekomiska ljuset i tunneln är lååååångt bort.

Mavve skrev:
Nix - inte jag :D

Har det rätt gott ställt just nu o funderar på vart jag ska placera mina pengar så de kan växa o gro lite. :tungan

Vad läser du till så du blir garanterad jobb när du är klar?

Då skickar jag min försäkringspremie till dig då? :)

saft skrev:
Då skickar jag min försäkringspremie till dig då? :)

Det kan du göra så kan jag skicka min till dig så ser du hur otroligt billigt man kommer undan med en gammal häck från 1992 :lol

Mavve skrev:
Det kan du göra så kan jag skicka min till dig så ser du hur otroligt billigt man kommer undan med en gammal häck från 1992 :lol

Då kör vi på det då :tummenupp

Bor du hemma också kanske? Det är väl bara att skaffa en billigare hoj... Jag hade en dt125r och en cb400n i gymnasiet. Kostade knappt något alls att försäkra.

mb skrev:
Bor du hemma också kanske? Det är väl bara att skaffa en billigare hoj... Jag hade en dt125r och en cb400n i gymnasiet. Kostade knappt något alls att försäkra.

Japp. Bor hemma. Det gör väl iofs de flesta :)

Men när man väl börjat köra en lite fräschare hoj är det inte så lockande att byta ner sig. Och, som sagt, om nån månad kommer jag ha råd. Handlar bara om att planera och prioritera en del.

saft skrev:
Japp. Bor hemma. Det gör väl iofs de flesta :)

Men när man väl börjat köra en lite fräschare hoj är det inte så lockande att byta ner sig. Och, som sagt, om nån månad kommer jag ha råd. Handlar bara om att planera och prioritera en del.

Men om du har råd om en månad så lägg av o böla.
Jag har inte kört en meter alls i år o kommer inte göra det heller förrens om just en månad - eller två.

Lönt att ha hoj när man pluggar, fast bor man hemma kan man kanske men det e ju sexigt när man raggar var onsdag och torsdag på krogen.

"Hey bruden, ska vi gå hem till mig? Min pappa är på affärsresa över natten..." :rofl :lol

Mavve skrev:
Men om du har råd om en månad så lägg av o böla.
Jag har inte kört en meter alls i år o kommer inte göra det heller förrens om just en månad - eller två.

Lönt att ha hoj när man pluggar, fast bor man hemma kan man kanske men det e ju sexigt när man raggar var onsdag och torsdag på krogen.

"Hey bruden, ska vi gå hem till mig? Min pappa är på affärsresa över natten..." :rofl :lol

Stör bölandet är det väl frivilligt att engagera sig i att svara. Bara menade att det är frustrerande att inte kunna åka när solen skiner och vädret är fint.

Vet inte hur det är med er andra, men jag kör mc för att det är ruggigt roligt. För att ragga finns det billigare knep.....

Lite skillnad i körupplevelse mellan min och en 125 eller 400 som är 15 år gammal.......

saft skrev:
Stör bölandet är det väl frivilligt att engagera sig i att svara. Bara menade att det är frustrerande att inte kunna åka när solen skiner och vädret är fint.

Vet inte hur det är med er andra, men jag kör mc för att det är ruggigt roligt. För att ragga finns det billigare knep.....

Lite skillnad i körupplevelse mellan min och en 125 eller 400 som är 15 år gammal.......

Inget illa menat men asså - här snöar det just nu. I Helsingborg, Skåne ja...
Såg väl ut att sluta nu eller nåt....
Har man valt att plugga vet man sina mc-chanser om året.

Min 400 vet du inget om - den är ett par gånger roligare än din. :banana
Fast det var nog inte den du menade :hihi

Jag har fortfarande 10000 kvar på förra lönen och mer kommer det på måndag.

Så det klarar väl sig.

Mavve skrev:
Inget illa menat men asså - här snöar det just nu. I Helsingborg, Skåne ja...
Såg väl ut att sluta nu eller nåt....
Har man valt att plugga vet man sina mc-chanser om året.

Min 400 vet du inget om - den är ett par gånger roligare än din. :banana
Fast det var nog inte den du menade :hihi

Nej precis. Syftade på den föreslagna cb400

saft skrev:

Yep, fattig student är man alltid...därför spenderar jag hela dagen på Astra Zeneca idag, och låter dem göra läskiga tester på mig för betalning! :tummenupp

Sitter mest och slösurfar framför sporthoj.com och pluggar lite sporadiskt...lättaste jobb jag nånsin haft!

Ett lagligt sätt att sälja sin kropp, helt enkelt...

jepp, pluggar, andra året på gymnasiet, hoj har jag knappt åkt något i år, då körkortet inte kommer förens om två veckor... å ja, jag är 100% säker på att det kommer.
hum, min hoj kostar inte ens 3000kr i försäkring så jag klagar inte... :tummenupp

Saft: för din hoj skulle jag tippa på att jag skulle få betala kanske 8k i hel/år... :tungan

pengar? vad är det för något? :va

Jag är så fattig att min bostad är sko-låda som delar med 5 andra pers :(

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg