Nån med villkoren för IFs triumphförsäkring?

tober

Internet.
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
Triumph S3
Är det nån som har villkorspappret för IFs triumphförsäkring innan det nu i år höjdes? Dom hävdar nämligen att självrisken för vagnskada på en Triump Speed Triple är 9000:- istället för 6000:- som det står i alla papper.

Även om man kollar i den nya pdf-filen som ligger på deras sajt så står det inget det heller utan bara om försäkringsklassen super sport som har förhöjd självrisk.

Nån som vet mer om det här eller som har kvar villkoren? Det sjuka är också att det är att jag har ett försäkringsbrev där det står tydligt vad vagnskadan är etc men över står också en liten text "annan självrisk kan gälla". Va f-n skriver dom det inte då i försäkringsbrevet?

Det där är dom nya för i år och det jag söker är från förra året.

6000:- ska det vara, iaf enligt de vilkor jag har.
Speed Triplen går inte under Super Sport utan sport.
Super Sport är mig veterligen bara Daytona 955i.

Jag tittade på min
och jag har 6000:-
men så andra sidan så kostar min försäkring 2600:- för hel/helåret

xyx skrev:
2136457 6000:- ska det vara, iaf enligt de vilkor jag har.
Speed Triplen går inte under Super Sport utan sport.
Super Sport är mig veterligen bara Daytona 955i.

Tyvärr så har jag kastat förra avtalet jag hade.

Har hört både 6 & 9000:-

Har för mig att jag hade 9k på min förra, medans ägaren innan hade 6k. Jag har 6k på nuvarande.

Verkar inte som om IF har nån ordning på det där. Skulle det vara några speciella omständigheter som gör att dom vill ha mer betalt av dig nu?

Jag hittar inget i de papper jag har sen tidigare som säger annat än 6000:- men har heller inget papper med övriga villkor. Läser man dom nya papprena så står det inget där heller. Verkade heller inte som nåt nytt problem hos skaderegleraren heller som suckade men sa att jag får ta det med säljaren till försäkringen etc.

Så försöker hitta nåt som jag kan stödja det på lite mer.

Står det specificerat i nåt speciellt villkor som du har eller liknande?

Hur jag än läser försäkringsbrevet och villkoren får jag det enbart till 6.000:- i självrisk för vagnsskada. Försäkringsbrevet (pappret) är väl ändå själva kontraktet för försäkringen och står det en självrisk där så ska väl den gälla, såvida man inte kört med t ex bristfälliga däck eller kraschat flera gånger samma år (då kostar det mera enligt villkoren).

Tillägg villkor för 2006:
allmänna motorvillkor
specifika Triumph-villkor

Last edited:
Har du nån möjlighet att ta en kompia på dina villkor och skicka över eller nåt liknande?

Har hittar länkar till tidigare dokument men det är tyvärr borttaget på deras sajt.

Jag har 6000:- på ett besked jag fick i början på februari i år, försäkringen tecknades 060129.

9000:- var självrisken på "gamla" premien, så har du betalat efter höjningen ska du ha självrisk enligt den nya.

mvh/J.

Tecknade den i höstas men har inga villkor sparade och vill ha det mer konkret innan man börjar bråka på riktigt med IF.

Efter letandet .

Jag hittade min och där stod det 6000:-

TM skrev:
2136605 Hur jag än läser försäkringsbrevet och villkoren får jag det enbart till 6.000:- i självrisk för vagnsskada. Försäkringsbrevet (pappret) är väl ändå själva kontraktet för försäkringen och står det en självrisk där så ska väl den gälla, såvida man inte kört med t ex bristfälliga däck eller kraschat flera gånger samma år (då kostar det mera enligt villkoren).

Har du nåt papper på det eller liknande? Vad bytte du till som var billigare än IF ?

tober skrev:
2136777 Har du nåt papper på det eller liknande? Vad bytte du till som var billigare än IF ?
Bytte till Bilsport & MC, betalar 6115:- hel/hel. Men då bor jag i småstad, du får nog betydligt högre. Röjde tyvärr ut alla gamla papper nyligen så jag har inte kvar de gamla.

Precis den jag letade efter men tyvärr så står det ju tydligt där att det är 9000:- så inget att bråka om då.

Tackar för hjälpen iaf.

Pratade precis med försäkringsbolaget idag och dom är klara med det och det blir delat fel. Han får fel för sin sväng och jag får fel för omkörning på en 30 -sträcka. Fick även nya årets självrisk så blir bara 3000:- istället för 4500:- (vilket är 50%).

På min fråga om man då kan köra om budbilar, taxi etc som kör in till sidan kunde han inte svara på men får väl vara nöjd med utslaget iaf.

Tycker If har varit smidig att ha att göra med och tack till Freewheel som skyndar på allt så jag får min hoj så snabbt som möjligt.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8