Nån med styrdämp på en Gsxr750 -96?

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Isåfall, kan ni skicka bilder på hur ni satt dit den, Tror det finns fästen först från -97.. Börjar fundera på hur jag skall göra nu...

Funderar på fästet vid styret: 1. Vad kan man göra där?
Men framförallt fästet på ramen vid punkt 2. Har inget fäste där på min, dock så har jag ett hål, funderade på en "popnut" eller nåt dår..
Jag har en öhlinare som ligger o skräpar och vill ha på den nu innan våren alltså!

Någon?

Bifogat

• suz-gsxr750-96-steering damper.jpg
    suz-gsxr750-96-steering damper.jpg
    36.8 KB · Visningar: 62
Hultan skrev:
Isåfall, kan ni skicka bilder på hur ni satt dit den, Tror det finns fästen först från -97.. Börjar fundera på hur jag skall göra nu...

Funderar på fästet vid styret: 1. Vad kan man göra där?
Men framförallt fästet på ramen vid punkt 2. Har inget fäste där på min, dock så har jag ett hål, funderade på en "popnut" eller nåt dår..
Jag har en öhlinare som ligger o skräpar och vill ha på den nu innan våren alltså!

Någon?

Vet du om det finns fästen i gaffelkronan på en 96:a? I så fall har jag en original styrdämpare från en 99:a liggande som knappt är använd.

norrlansguld skrev:
Vet du om det finns fästen i gaffelkronan på en 96:a? I så fall har jag en original styrdämpare från en 99:a liggande som knappt är använd.
Nej jag vet inte riktigt hur det ser ut, tror inte det finns något fäste dock.. Har ju iofs en Öhlins som jag redan köpt.. Orginal är väl sådär va? Man som sagt, skulle det passa o så så vet jag inte! Till rätt pris..

Tror inte det passar dock, hur skall det sitta på en sån? Har du nån bild?

Hultan skrev:
Nej jag vet inte riktigt hur det ser ut, tror inte det finns något fäste dock.. Har ju iofs en Öhlins som jag redan köpt.. Orginal är väl sådär va? Man som sagt, skulle det passa o så så vet jag inte! Till rätt pris..

Tror inte det passar dock, hur skall det sitta på en sån? Har du nån bild?

Den sitter monterad i undre gafflekronan.

Det enklaste är nog om du tittar på en gsxr från 98 och framåt, ser ungefär likadant ut på nästa generation.

Jag körde med öhlins på min förra hoj då det satt monterat den, hade själv inte köpt en öhlinare då jag personligen tycker att originalen funkar tillräckligt bra.
Den är dock ej ljusterbar.

norrlansguld skrev:
Den sitter monterad i undre gafflekronan.

Det enklaste är nog om du tittar på en gsxr från 98 och framåt, ser ungefär likadant ut på nästa generation.

Jag körde med öhlins på min förra hoj då det satt monterat den, hade själv inte köpt en öhlinare då jag personligen tycker att originalen funkar tillräckligt bra.
Den är dock ej ljusterbar.
Okaj.. Skall kolla detta..

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...