Nån med R6 eller 636 eller dylikt som ska på Freestyle festival?

MilleR

Member of Team Manwhore
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Trek 4400Alpha, Nitro Icon59w,
Hej
Har blivit lite sugen på en 600cc fighter efter funderingar om Hayabusor å Gixxrar, med kåpor då.
Och jag är ganska lång typ 1,88 100 pannor och sitter inte riiiiktigt som gjuten på en R6 osv......men om man bygger Fighter av en sån borde ju körställningen bli lite bättre....eller? med ställbara fotpinnar osv

Så nu undrar jag om nån med 600 Fighter kommer vara på Lunda 28/29aug så man kanske kunde få kika lite å provsitta så jag vet? skulle vara jäkligt schysst!!
PM:a eller svara här......tips på liknande hojar som är till salu mottages med glädje...... :yoparty

Bra hörs hej!

Tror du inte behöver ställbara fotpinnar. Tror det räcker med crosstyre för att ändra körställningen till det bättre.
Med högre styre så blir sittställningen avslappnad och skön.

Vad det gäller hojar till salu så prova sök lite på SH:s annonsavdelningen samt ha lite koll på blocket.se. På blocket så kan du prova söka på "*fighter" så får du fram det mesta.

MilleR skrev:
Hej
Har blivit lite sugen på en 600cc fighter efter funderingar om Hayabusor å Gixxrar, med kåpor då.
Och jag är ganska lång typ 1,88 100 pannor och sitter inte riiiiktigt som gjuten på en R6 osv......men om man bygger Fighter av en sån borde ju körställningen bli lite bättre....eller? med ställbara fotpinnar osv

Så nu undrar jag om nån med 600 Fighter kommer vara på Lunda 28/29aug så man kanske kunde få kika lite å provsitta så jag vet? skulle vara jäkligt schysst!!
PM:a eller svara här......tips på liknande hojar som är till salu mottages med glädje...... :yoparty

Bra hörs hej!

Varför just en 600 Fighter?
Det känns som att det borde vara att föredra att ha en större motor så du får lite botten också. Ligga och tokvarva med en Fighter känns jobbigt.

M:et skrev:
Varför just en 600 Fighter?
Det känns som att det borde vara att föredra att ha en större motor så du får lite botten också. Ligga och tokvarva med en Fighter känns jobbigt.

Jo det började med att jag hittade en ZX6R Fighter till vrakpris, men som det stod i annonsen så såg den inget vidare ut men går bra......tänkte att det skulle vara bra att börja med, sen att man inte behöver vara rädd om den när den ser skit ut.....:-D skulle ju vara nervös att klota om man hade Retta eller Fireblade som man vill hålla fin.... :rolleyes: men jag tänker nog fel....... :fatta!
Sen att en 600 NOG säger jag känns lite mindre skrämmande ibörjan.....man kan ladda på utan att bli passagerare....hehe fast det kanske är då adrenalinet kommer.

hejur hejur

MilleR skrev:
Sen att en 600 NOG säger jag känns lite mindre skrämmande ibörjan.....man kan ladda på utan att bli passagerare....hehe fast det kanske är då adrenalinet kommer.
Mja jag vet inte riktigt om jag håller med där men :)

Nu har jag inte kört mycke fighter, men jag kan tänka mig att en större motor blir roligare som fajter, eller iaf en V-Twin. Jag tycker personligen att en V-twin på 1000cc är "snällare" än en rad4 på 600cc, men då har jag inte kört nån vtwin på över 135 hästar heller...

OlleR skrev:
Mja jag vet inte riktigt om jag håller med där men :)

Nu har jag inte kört mycke fighter, men jag kan tänka mig att en större motor blir roligare som fajter, eller iaf en V-Twin. Jag tycker personligen att en V-twin på 1000cc är "snällare" än en rad4 på 600cc, men då har jag inte kört nån vtwin på över 135 hästar heller...

varför är en v-twin snällare än en vanlig rad 4 ?

Jag har ju en 600 som iof går väldigt bra... Tycker inte att jag behöver varva ihjäl mig. Kusen har en tl1000s och frt går bra när vi åker... Varven är ju bara cool ändå så.

Jag bytade med en kompis som kör en Stor daytona. han körde 600gixxer och jag daytona några mil.
Jag upplevde daytona som en riktig touringmaskin. visst gick det lätt att gunga upp den tidigt i registret, nästan omöjligt på 600:an. Men det hände alldrig något den drog snällt jämt och fint. 600 är kanske slö i början men sen blir den smått vansinnig när man varvar.

SV:n har jag som övningskörningshoj åt flickvännen och en kompis. Dom kan tokvarva varje växel, det blir mycket växlande innan det blir fart på den, medans 600:an håller samma tempo från 6000varv och upp till 10000 då den sticker. visserligen är det en liten twin som dessutom är nerdrevad 1fram och upp 2bak.

Visserligen är daytonan ingen rad4:a och twinnen är liten. Men poängen är att en 600 kan kännas mycket vildare en en 1000. Jusst eftersom den har ketchup/turbo liknande register, iaf min lillgixxer.

PS: ha förbiseende för Stafning och dylikt.

spectre skrev:
varför är en v-twin snällare än en vanlig rad 4 ?

Jag tycker att den är snällare för att effekten rycker inte in på samma sätt, åka med sladd eller på bakhjulet blir enklare. Fast det kanske är en vanesak. Snällare var kanske fel ord oxo, mer lättkörd är kanske bättre.

Wiseguy skrev:
Du såg väl den galne finnens 636:a
Rigtigt snyggt ombyggd till fighter.

:yoparty :Bugar
Riktigt fresh hoj.....å galen/duktig pilot, gillade hans 12o clock körning i S mönster med pauser å allt.... :huvet hur fan gör dom!!!
Men jag stod å kikade på den ett bra tag.....det kanske skulle vara nåt.
Den såg ju inte liten ut på nåt sätt.....å dom får man ju till bra peng nu.
Har för mig att det stod en ny 636 på AVA för 79900:-....eller va d 89900:-...jaja

tjing!

Jag stod och snackade med finnen och hojen var en -04:a. Dom hade köppt den som krashad för 2 månader sen.
Sen blev det återuppbyggnad och fighter.

Det billigaste vore ju att ta in en krashad hoj från Tyskland. Men när dom är så nya så blir det ju problem med helfordonsgodkännandet ifall man vill bygga fighter.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti