Nån med koll på el?

dahlgren

Gick med
9 Jun 2008
Hoj
ZX7R
Det blir ju knappast bättre av att man är färgblind heller...

Nån som förstår vart den där ensamma bruna(?) med guldkontakt ska nånstans?

Bifogat

• Photo jul 27, 15 03 54.jpg
    Photo jul 27, 15 03 54.jpg
    241.2 KB · Visningar: 74
  • Photo jul 27, 15 04 02.jpg
    Photo jul 27, 15 04 02.jpg
    244.7 KB · Visningar: 121
En vild gissning är att den ska jordas om något e fel på oljan( ser något sånt i texten till höger)
Med andra ord borde den kopplas på någon givare eller inte alls

Men något ansvar för vad jag säger tar jag inte:tummenupp

Vad står det på el-schemat? Warning Oil ngt?

Då skulle man ju kunna chansa på att den ska till oljetryck/nivågivaren...

Bättre bild.

På gamla instrumentet går det ju dessutom in två sladdar för tex helljus men på nya är det bara en.
De andra sladdarna går ihop senare i härvan och kommer ut i en, jod?

Bifogat

• Photo jul 27, 15 24 03.jpg
    Photo jul 27, 15 24 03.jpg
    242.4 KB · Visningar: 92
Ser ut som den skall till oljetryck eller oljetempgivare. Om du jordar denna så skall varningslampa lysa.

Njaaa.
Jag skulle gissa på att den ska till jord. Antar att (toB) betyder To Body.

Texten till höger som säger något om Oil Warning hör till en sexpolig kontakt som här benämns som VIEW C (eventuellt den övre på ditt foto). Kabeln för oljevarningen ska dessutom vara röd enligt schemat.

Jag kan dock inte säga med säkerhet hur den skall kopplas, bara påpeka att tidigare gissningar nog inte stämmer. Det ser ju dessutom ut som att den bruna tråden skall avsäkras med 3.5A

Edit: Kan ju iofs fortfarande ha med oljan att göra, men den ska inte in i någon av dina kontakter på fotot!

Last edited:
Njaaa.

Texten till höger som säger något om Oil Warning hör till en sexpolig kontakt som här benämns som VIEW C (eventuellt den övre på ditt foto). Kabeln för oljevarningen ska dessutom vara röd enligt schemat.

Jag kan dock inte säga med säkerhet hur den skall kopplas, bara påpeka att tidigare gissningar nog inte stämmer. Det ser ju dessutom ut som att den bruna tråden skall avsäkras med 3.5A

Edit: Kan ju iofs fortfarande ha med oljan att göra, men den ska inte in i någon av dina kontakter på fotot!

Ok! Vart kommer strömmen in? Jag hadenog gissat på to battery, jod brukar vväl vara gnd?

Njaaa.

Jag säger faktiskt emot dig här. då det redan finns en kabel som är - eller Ground som den är märkt.

och toB finns det flera kablar som är märkta med. (Självfallet är det längden på kabeln från mätarhuset till änden :huvet )

Men den ser inte heller ut o vara till oljetrycket då den ligger i kontaktodonet på nedersta raden till vänster.

Men det vetifan vad kabeln är till.
Frågan är saknar du någon funktion? om inte hade jag slått på spänningen o sett om det funkade.

Nyheter
Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd

I nummer 5 av Allt om MC ko...

Custom Bike Show den 6e juni.

När Twin Club MC i Norrtälj...

Tidigare SMC-profil tar över som ordförande i Svemo

Mötets ordförande Anna Iwar...

The Distinguished Gentlemans’s Ride 

Den 17 maj är det åter dags...

Stor invigning på Sulas MC