Nån kunnig inom rc-området som kan hjälpa mig?

Dee_cati skrev:
Jag körde en 1:10 med en av de värre os-motorerna som gick att få i den då, körde dock bara upp 2 liter innan den gick upp i molekyler :( Inte bra med en maskin för 3500:- begagnad när man är 14 år och inte fattar bättre än att skiten pajjar när man försöker hoppa i hopp högre än ungarnas skate-ramper :)

:tummenupp
hahaha, asgarv, ja min brann upp den, försökte köra igenom en påskeld,
hade byggt upp en miniramp som jag skulle ta sats på o hoppa igenom brasan, gick väl sisådär, hela servolådan med mottagare o batterier brann upp: ): ):):) eller rättare sagt smälte ihop!!

Jag har en värsting, eller var iaf för 3 år sen, 1:8 buggy. Digitala Futaba servon och en Futaba 3PK sändare så det är digitalt hela vägen. Köpte den för att ha något att bygga på efter min vurpa när jag var sjukskriven.

Inte värsta motorn men en rätt hygglig Omega motor sitter på. Kardandrift (axlarna i titan), två riktiga Torsendiffar, massor av kolfiber och titan. Går något GRYMT! Såå rolig att köra i snö har hur mycket effekt som helst.

Har även tävlat en del i Mini-Z. Kan varmt rekommendera http://www.cargelracing.se där man kan hyra både bilar och bana för vettiga pengar.

/R

Klart man har hoppat med buggyn! :yoparty :brinnerup
Har två filmer när jag vårdade min gamla MP 7,5a ömt.. ;)
Ska se om jag hittar på de gamla länkarna.

ps. Landar platt på grusplanen på bilderna där :yoparty

Bifogat

• RcHoppnedan3.jpg
    RcHoppnedan3.jpg
    98.3 KB · Visningar: 46
  • Rc Hopp ovan.jpg
    Rc Hopp ovan.jpg
    100.5 KB · Visningar: 48
Själv har man en Mp 6 med extra allt. Allt som finns i fioronis sortiment till den sitter på :) Bla titanbottenplatta, thorsen diffar, titanskruvar osv. Faktiskt exakt samma grejer i den som den som vann EM hade. Tyvärr var den ju rätt dyr...

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back