Nån i Stockholm som kan låna ut ett framdepåstöd en vecka?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ska ta ur gaffelbenen och byta fjädrar och olja i min framgaffel och det skulle gå otroligt mycket smidigare med ett depåstöd som lyfter i botten av gaffelkronan. Finns det någon som har ett till utlåning i Stockholmstrakten? Ett par dagar till en vecka bör räcka beroende på hur jag jobbar. PM'a eller maila mig!

Bifogat

• framstand.jpg
    framstand.jpg
    30.8 KB · Visningar: 33
K-Man skrev:
Ska ta ur gaffelbenen och byta fjädrar och olja i min framgaffel och det skulle gå otroligt mycket smidigare med ett depåstöd som lyfter i botten av gaffelkronan. Finns det någon som har ett till utlåning i Stockholmstrakten? Ett par dagar till en vecka bör räcka beroende på hur jag jobbar. PM'a eller maila mig!

Du har inte möjlighet att vincha upp den med en billig lastförtöjare från biltema, så brukade jag göra när jag mekade gaffel...

/Z

kan du inte bara sätta ett par saftiga öglor i taket, i en balk eller så, och dra spännband igenom? det tänker nog jag göra. /Ågga

Kan väl bara slå in några bultar eller nåt? Eller är taket poröst?

Det är skitbra i längden... =)

Hyreshus och betongtak. Tror inte att det är så poppis att borra stora hål i deras garagetak. Bygger hellre en ställning med reglar isf.

Tyckte att det kunde vara värt att fråga om nån hade ett depåstöd till låns

Last edited:
ninja_1 skrev:
har framdepåstöd men frågan e om det passar din cyckel :confused:
Har du bara en storlek av bult för gaffelkronan? Det brukar medfölja flera storlekar ibland. Jag går och mäter hålets diameter och återkommer

K-Man skrev:
Har du bara en storlek av bult för gaffelkronan? Det brukar medfölja flera storlekar ibland. Jag går och mäter hålets diameter och återkommer

mm nåt special till R1:a -98 men det kanske går att fixa

Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...