Nån i sthlm som vill byta min kamkedjesträckare?

Bytte nyligen på 954 så inte blir nån billig peng inte. :gnissla snarare dyr peng.

Nytt försök med dubbelkollad information och rätt sprängskiss.

CBR929RR, 2000
http://www.bikebandit.com/houseofmotorcycles/2000-honda-cbr929rr-cam-chain-tensioner/o/m2073sch98132

Kamkedjesträckaren sitter med 2 skruvar och kan bytas väldigt enkelt. Man behöver inte ens låsa drev/kedja under operationen. Givetvis bör inte motorn vara igång under proceduren. Sen var det väl något med låsskruven som skulle göras :va

CBR954RR, 2003
http://www.bikebandit.com/houseofmo...cbr954rr-cam-chain-tensioner/o/m2076sch318821

Ser ut att vara samma konstruktion.
De kanske bytte kedja, glidskena eller dylikt samtidigt..??

Vad fick du betala?
En mc verkstad ville ha 2500-3000 ink delen. Eftersom det är 3-4 v väntetid vill jag kolla här :)

Jag gjorde det själv och satte dit en manuell, 3 timmar tar det med injustering.

Den sitter med 2 skruv....tar en minut att byta.

Ja ha du,,, efter att demonterat tank, luftburk, lätta på kabelstamm, och luta fram motorn.

Gör det på en minut.:)

Last edited:
Wiseguy: Tack för sprängskissen, jag funderar på att beställa en spännare från bikebandit eftersom det är mycket billigare där.

Som West säger tror jag man behöver ta bort just de delarna, det var vad dem sa på verkstaden också.

Sitter den inte åtkomlig från sidan då ?

Har inte kollat under kåpan på 929 eller 954. Men Hyndorna innan har väl den åtkommligt den vägen.

954 sitter sjukt nära ramen, 1/4 hylsnyckelsats med förlängare och leder i parti och minut. Ja det är skittrångt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!