Nån i Lkpgområdet som vill hjälpa mig laga kopplingen på hojen? *Fina priser!*

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjabba, ska ut och åka till Norge i slutet av Juni, och min koppling slirar! Har aldrig öppnat kopplingen själv, så jag undrar om någon har lust att hjälpa mig med det? Lite olika valfria motivationshöjare finns tillgängliga, t.ex. 24 Carlsbergare eller 1l Rysk nationaldryck. :hihi

Vad behöver jag för material och verktyg om jag ska göra det själv? Lameller, några specialverktyg? Stålskivor?

stoffer skrev:
Tjabba, ska ut och åka till Norge i slutet av Juni, och min koppling slirar! Har aldrig öppnat kopplingen själv, så jag undrar om någon har lust att hjälpa mig med det? Lite olika valfria motivationshöjare finns tillgängliga, t.ex. 24 Carlsbergare eller 1l Rysk nationaldryck. :hihi

Vad behöver jag för material och verktyg om jag ska göra det själv? Lameller, några specialverktyg? Stålskivor?

ska nog inte behövas några specialverktyg, lameller borde räcka, kanske även stålskivor och fjädrar men det vet man ju inte förens man öppnat...

du har inte råkat hälla i någon dålig olja eller för lite spel i kopplinghandtaget?

stoffer skrev:

CBR1000F?

Det räcker med standard verktyg alá hylsor & fasta nycklar typ 10mm, sätt cykeln på sidostödet & skruva av kopplingskåpan, därunder finnes kopplingen...

www.addemoto.se säljer förstärkta (kevlar) kopplingar ink. hårdare fjädrar till bla. CBR1000F för en ~1050:- om jag inte misstar mig..

Last edited:
ozto skrev:
ska nog inte behövas några specialverktyg, lameller borde räcka, kanske även stålskivor och fjädrar men det vet man ju inte förens man öppnat...

du har inte råkat hälla i någon dålig olja eller för lite spel i kopplinghandtaget?
Det är hydraulkoppling på hojen, tänkte på det ända tills jag tänkte till lite ;)

Det blir nog vanliga lameller, och styvare fjädrar, passar min budget rätt bra.

Måste man ha någon form av packning?

packning kan ju va bra o sätta dit en ny! den som sitter där är säkert gammal som fan o svår att få dit hel igen!

tänk på att köpa olja oxå! hojta till när du ska byta skiten så kan jag hjälpa till/övervaka!

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis