Nån graffemålare? Här kan vi leka lite :)

McB skrev:
Huruvida detta existerar i Sverige vet jag ej, men jag tycker att det vore något att anamma, då snygg grafitti verkligen kan liva upp ett annars trist betongsamhälle.

Åk ner till Röda sten vid foten av älvsborgsbron. Där pågår Göteborgs största grafitti-utställning, dygnet runt, året runt. Fritt fram för den som vill.

gladh

Kay skrev:
Skilnaden enligt mig är att grafitti är konst, dvs sånt jag lade upp... stora snygga målningar (ego). Klotter är "Kuk" "röv" "Danni" osv som kluttras ner i textform utan nån somhelst artisteri.
Om man skriver kuk och ritar en gubbe och lägger ner flera timmar på det och får det skitsnyggt, är det grafitti eller klotter då?

mr_rockster skrev:
Om man skriver kuk och ritar en gubbe och lägger ner flera timmar på det och får det skitsnyggt, är det grafitti eller klotter då?

Grafitti såklart.

...

O tusan...jag som trodde jag var ensam om att vara en gammal avdankad graffare..var aktiv under sju års tid men gjorde dessvärre inte så mycket graffiti då jag är tämligen kass på det..blev mest klotter och visst ångrar jag att jag blev tvungen att åka fast för att sluta men nu är jag iaf inne på mitt 3:de klotterfria år känns faktiskt bra men jag ska inte stick under stol med att intresset fortfarande finns kvar och sidan du rekommenderar är jag en flitig besökare av...lagom spännings och ro givande...men vilka jag har gjort där håller jag för mig själv annars får jag skämmas... :näsblod

graffittare,e det den däringa fotbollsmålisen som har i hop det med den dära tvillingen ?

HansJ skrev:
graffittare,e det den däringa fotbollsmålisen som har i hop det med den dära tvillingen ?

??? :confused: ???

aja!

Bomb the world
kan vara nåt att testa, lite mer "värklighetstroget" eller var ska man säga?

Last edited:
Har en i klassen som klottrar och målar grafitti ibland... men han är som han är...

BTW, Grymt snyggt gjort Kay!

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back