Nån från Järna?

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Skulle behöva lite hjälp av nån som bor i Järna.

Så här ligger det till:
Jag slantade lokalhyran för mitt företag som vanligt men missade att välja bankgiro och givetvis FINNS det ett postgiro som har samma nummer! Höjden av otur. :huvet Resultatet var alltså att stålarna for iväg till ett mer eller mindre halvskumt företag i Järna. :gnissla Jag har skickat brev till företaget ifråga med en begäran att de ska betala tillbaks pengarna men alla är ju inte lika ärliga och snälla som jag.
Alltså skulle jag vilja ha lite hjälp av nån som kan åka till den aktuella adressen och bara ta en titt för min räkning. Det handlar alltså inte om någon som helst form av aktivt ingripande, det handlar endast om att åka till adressen och ta en titt, notera eventuella namn eller liknande. Antagligen är det bara ett namn på en dörr i en trappuppgång eller nåt sånt.
Som sagt, inget agerande!

Om nån har lust att ha en hamburgare tillgodo i Eskilstuna nån gång så finns jag på pm emellanåt, vill inte publicera namn etc på företaget här.

Tjena,
tror oxå att banken kan lösa det hela. Ev. ska jag åka förbi Järna i helgen, då kan jag göra en liten avstickare, skulle vara skönt att återgälda din hjälp lite! Skickar PM om jag ska åka!
/Hasse

UrbanTiger:
Tack för tipset men det är kört. Postgirot får tydligen inte ta tillbaks stålarna när det är en privatpersons konto. En egen företagare räknas tydligen som privatperson nu. :gnissla

Har kontaktat en av de lirare som kontaktade mig per pm. Han bor i Järna, jag tänkte att det är smidigast så.
Nån som har fler idéer?

//Robban.

Robban_C skrev:
Har kontaktat en av de lirare som kontaktade mig per pm. Han bor i Järna, jag tänkte att det är smidigast så.
Nån som har fler idéer?

//Robban.
Det enda jag kommer på är väl att kommunicera med dem, dokumentera kommunikationen, och till sist ta det till tings. Det kan ju inte vara lagligt att de behåller pengarna? Det har ju förekommit fall i pressen tidigare då privatpersoner fått felaktiga inbetalningar, och som blivit återbetalningsskyldiga. Prata med någon som kan juridik.
Lycka till!

Visa på överföringen... datum, anteckningar osv... sen går du dit o ber dom bokföra din insättning korrekt. Tror knappast de är tjurskallar som kommer ta dina pengar... men äre så vore det ju typiskt.

Du borde ju ha namnet på ägaren till postgirot.. med det borde du även kunna hitta personen tyckar man?

Hasse:
Jodå, jag dokumenterar allt. Och jag tror också att det kommer att lösa sig. Nu handlar det om att samla information. Som sagt, en lirare här från SH skulle svänga förbi under helgen.

Swedie:
Har fått fatt på ett namn men vederbörande verkar ha hemligt nummer.
Eller ingen telefon alls.
Och företaget ifråga finns inte på I-net. Vilket iofs inte betyder så mycket.
Inväntar alltså fler namn efter besök, ex vis namn som står på en dörr, port eller liknande innan jag gör nåt mer.

Fredrik, du har också pm.

Jag håller er underrättade om hur det utvecklar sig.

Så här ser det ut nu:
Jag har fått bekräftat att rätt person verkligen bor på den aktuella adressen.
Jag har ringt postgirot en gång till och dom kan verkligen inte återta stålarna för min räkning. Men den här gången fick jag prata med en lirare som hade mer koll. Jag ska, enligt hans instruktioner, skicka brev till det där företaget en gång till i slutet på veckan och om inget händer då så ska jag kontakta postgirot. Dom skickar då brev med motsvarande begäran. Antagligen tar ett sånt brev lite mer än när jag skriver, pg:s brev är ju så att säga lite mer officiellt.
Om nu inte pg:s brev gör nytta så har jag då åtminstone juridiska möjligheter att gå vidare med ärendet. Antagligen via stämning och sen kron-olle eller nåt sånt, jag vet inte exakt hur det går till när man kommer så långt men behövs det så löser det sig den dan.

UrbanTiger, HansJ, Swedie, FREDRIKN samt de som kontaktat mig per pm i ärendet:
Jag bjuder på fika om vi träffs IRL nån dag. :tummenupp
Edit: Och han som var dit och snokade i trappuppgången är redan lovad lunch/burgare eller vad det nu blir av mig. :tummenupp

Och varför kunde inte den första snubben :tomten jag pratade med på pg för nån vecka sen ha hållt igen kakluckan och överlåtit diskussionen på kollegor som kan?
Kom ihåg det här:
Det är inte en svaghet att inte kunna men det är en svaghet att besvara en fråga felaktigt/okomplett ist f att överlåta åt de som kan! Framförallt när kunskapen uppenbarligen finns i huset!
"Nja, jag tror inte att man kan göra så mycket???" låter mycket sämre än:
"Jag vet inte men du ska få prata med N N, han/hon kan det här" eller:
"Jag vet inte men jag ska ta reda på..."
De båda andra meningarna är serviceminded som fan och gör att kunden ler resten av dagen, den första meningen är gravt nonchalant.
Sådärja, då har jag fått skriva av mig också. :)

Sköt om er boys and girls! :fyllisar

Last edited:
Robban_C skrev:
Så här ser det ut nu:
....

Hoppas allt löser sig till slut. Skriv gärna här hur det går, kan vara bra att veta om man skuller råka ut för nåt liknande.

Kommer och inkasserar den där burgaren nån gång nästa säsong :tummenupp

Robban_C skrev:
UrbanTiger, HansJ, Swedie, FREDRIKN samt de som kontaktat mig per pm i ärendet:
Jag bjuder på fika om vi träffs IRL nån dag. :tummenupp
Edit: Och han som var dit och snokade i trappuppgången är redan lovad lunch/burgare eller vad det nu blir av mig. :tummenupp
Det var en lätt införtjänad fika :) Snarast så att jag lär pröjsa, din hjälp som bollplank uppskattades mycket :tummenupp

Tänkte bara meddela att stålarna dök upp idag.
Tänk att man ska behöva skriva juridiskt korrekta brev för att få tillbaks sina stålar. Och att det dessutom skulle behöva ta flera veckor, det är ju bara att betala tillbaks så är saken ur världen tycker man. Men kärringen hade väl redan bränt mina stålar förstås.

Har råkat ut för felaktiga inbetalningar ett par gånger. Har alltid betalat tillbkas stålarna direkt med information om att de betalt till fel konto. Har inte ens inväntat att avsändaren kontaktat mig. Men jag är väl för ärlig för att kallas ärlig, jag borde väl förstås kallas dum. Eller arschel. :arsele

Jaja, ha de´ fint boys & girls.

Vad för stålar, mängd, handlade det om igentligen?

Trango_B skrev:
Shit, 640k :tomten
Och han fick bara dagsböter + villkorligt. Inte mkt jobb för ett antal årslöner.

Läs om den här snubben då http://www.man1bank0.com/

Han fick en fejk-reklamcheck på 95.000 dollars i brevlådan och lämnade in den på banken. Han fick helt oväntat in pengarna på kontot...

"PATRICK COMBS
He deposited a junk mail check,
for $95,000, as a joke...it cashed!
The rest is history."

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti