Nån form av bedrägeriförsök?

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
Har ute en annons på blocket och fick följande sms:

Min syster är intresserad av att köpa ditt objekt, vänligen maila henne länken från blocket till henne E-postadress: xxxxxx@gmail.com

Vad är meningen med detta?

Finns ingen mening :gnissla Varför kunde inte han skicka annonsen till sin syster? Finns t.o.m en "Tipsa en vän" knapp på blocket...

Sist jag hade en blocketannons ute så fick jag 5+ sådana mail i veckan... Allt ifrån Ivan från england till Ali som ville köpa nu men betala sen :confused:

Är det bara jag som endast haft normala personer som visat intresse på Blocket? :va Inga konstiga mail öht.

Kanske beror på vad man säljer...

Trams, bara att ignorera. Fick själv ett sånt mail på en av mina annonser, googlade emailadressen och fick fram material angående paypalscam och fan och hans moster bland toppresultat. Tydligen en av adresserna som skickar ut såna där fejkade paypalkvitton till din email så att det ser ut som att du fått in pengarna fastän du inte fått något alls.

Jag fick exakt samma sms igår. De enda som är mer dumma i huvudet än sådana här kretiner är de som faktiskt går på det.

Verkar finnas mycket löst folk.
Inte sålt nått på just blocket själv, men lade ut motorcyckeln på en finsk nätsida (går inte att sälja nått så gammalt och åländskreggat i sverige ändå) med engelsk text i fjol. Var tydligen en klockren inbjudan för en massa ryssar att mejla & be om mitt kontonummer...

Då skriver man i annonsen att man vill ha kontant betalning när köparen hämtar prylarna och skriver papper, som det skall vara, vad är det för fel på folk? :va

Det är ett bedrägeriförsök. De fill få tag i din mail för att senare kunna skicka ett
mail från "Blocket" där de försöker fiska upp dina kontouppgifter.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT