Nån djävla heder borde ju pundarna ha.

Problemet är lätt åtgärdat.

Släng ut alla av utländsk härkomst som begår brott i sverige och låt dom aldrig återvända.

Jag törs nästan garantera att dom här kanaljerna har sysslat med annan ljusskygg verksamhet tidigare och minst har en blåstankning eller någon annan stöld i registret.

Fast det är ju inte helt okej att tycka så, om man inte bor i övriga europa.....

Alltså de här koppartjuvarna är rätt så kyliga som stjäl mitt framför allmänheten om än på obekväma arbetstider.

http://hd.se/helsingborg/2011/07/16/vittne-sag-kopparstolden/

30 kvm koppartak nedplockat...

http://mobil.hd.se/helsingborg/2011/07/15/kyrka-oversvammad-efter/

Nedan är en annan kopparstöld och det finns spaltmeter att läsa om man söker på koppparstölder på Google. Nog borde det vara skäl nog att sätta ner foten från samhällets sida att det är oacceptabelt att man förstör kulturhistoriskt värdefulla miljöer och sätter allmänhet i fara när man river ner kopparledningar från tågbanorna som sätter säkerhetsfunktioner ur spel.

http://www.trelleborgsallehanda.se/...66/Omfattande-kopparstold-fran-kyrkogard.html

Jag lämnar aldrig min bil olåst om jag inte har någon i bilen (som kan försvara den), oavsett om jag så bara ska in i en affär två minuter. Så fort jag inte har uppsikt över den så låser jag den.

Shit, en annan kan ju gå och snabbhandla med bilen på tomgång.

Tror det är lite olika tjyveriklimat i olika ändar av landet.

Problemet är lätt åtgärdat.

Släng ut alla av utländsk härkomst som begår brott i sverige och låt dom aldrig återvända.

Jag törs nästan garantera att dom här kanaljerna har sysslat med annan ljusskygg verksamhet tidigare och minst har en blåstankning eller någon annan stöld i registret.

Fast det är ju inte helt okej att tycka så, om man inte bor i övriga europa.....

Jag tycker väl att det borde införas någon form av kännbart straff när man påträffas i landet när man är livstids utvisad. (Något man ska bli om man som utifrån kommande begår brott här, självklart.)
Kanske skickas med direktflyg till Somalia eller någon annan oroshärd utan pass eller personhandlingar och pengar.

Shit, en annan kan ju gå och snabbhandla med bilen på tomgång.

Tror det är lite olika tjyveriklimat i olika ändar av landet.

Verkar så ja... Ta bara en sån sak som att jag bor i världens sötaste lilla byhåla där alla känner alla, lanthandeln ger ut kredit på ren tillit och allt är bara allmänt gemytligt. Men inte ens där är man safe, cyklar blir stulna av lokalt ungdomsbus, vandalism från detsamma, fyllebråk på nätter osv... Jag har basebollträet stående innanför dörren ifall ifall, och att lämna cykeln eller bilen olåst ens på det egna husets parkering någon längre stund är uteslute. Världen är uppåner:huvet

Kanske mindre bus uppe hos er, vad vet jag... Jag vågar som sagt knappt lämna bilen alls utan att låsa den oavsett vad som finns i den:D
En kompis brukade aldrig låsa sin bil (en 20år gammal Toyota med ca 40'mil på mätaren). Inte ens om han ställde den mitt i stan. Han resonerade som så att det var bättre att någon nyfiken obehindrat kunde ta sig in i bilen och se att den var tom än att de först skulle krossa en ruta.

Jag brukar glömma låsa bilen ibland och har till och med glömt nyckarna kvar i tändningslåset i över en veckas tid, och det i centrala Linköping...

Nu sist stod bilen olåst i typ någon månad...

Det är en klar fördel att ha en gamml skrothög. :tungan

Jag låser aldrig min bil när jag är i stan. Men kan de bero på att de är en genomsleden 740 som ser ut som ett as och inte har nått av värde . Vad vet jag. Klart jag hade låst en nyare bil =)
Känns så drygt om de skulle slå sönder rutor.

Tyvärr så är en hel del av packet inte så smarta att dom kollar om bilen är olåst innan dom smackar rutan eller kör mejseln i låset

Har fixat fler bilar än jag kan minnas där kunderna inte har låst bilarna för att slippa åverkan på dom :huvet

råka lämna bilen olåst med reservnyckel i baksättet en dag på rinkebytorg, ingen hae varigt inne i den.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT