Nån djävla heder borde ju pundarna ha.

Inte alltid det är pundarna som är framme heller, men fan, hedern blev ju nedrustad för längesedan. Nu kallar folk en för idiot om man propsar på sånt.

Finner inte hur man kan skylla de på någon politiker. Sådant har pågått i rätt många år. Visst nu var de en kyrkogård, men har man tjyvar så kommer de aldrig sluta.

Finner inte hur man kan skylla de på någon politiker. Sådant har pågått i rätt många år. Visst nu var de en kyrkogård, men har man tjyvar så kommer de aldrig sluta.

Politik???? Populism har det alltid kallats innan!

Skit i vilket spikpistoler med kopparspiktill alla:tummenupp

Äckligt rent ut sagt, inget nytt som sagt. Men känns som det bara blir mer och mer av den varan. Det lustiga är att det oftast är ungefär samma typer. Men polisen verkar inte kunna göra så mkt. Slutar med att folk tar lagen i egna händer. En del områden kan man knappt visa sig förens packet samlas. Det gäller att ha ögon i naken, kräken lurar i vart hörn.

Jag!

Fast det var ju några år sedan, och här uppe, men för mig lät det inte det minsta konstigt, föräldrar gör fortfarande det här uppe...

Visst skulle hon ha kunnat låsa. Men varför ska hon behöva göra det? Tycker inte man kan anklaga henne för att vara oförsiktig. Det är "samhället" det är fel på. Jag vill inte leva i ett samhälle där man ska behöva ha ögon i naken, låsa in sina barn i bilen för att dom riskerar att bli överfallna annars. Det är ju helt galet egentligen. Sen att folk knappt reagerar på sådant längre är sjukt, det samhället vi lever i nu har smugit sig på en, nästan blivit det vi betraktar som normalt... Ska ju inte behöva gå runt och vara rädd heller. Men visst kunde hon ha låst.

"Hon skulle ju bara".....men va fan...okej att dom rotar i bilen, men sopa till ungarna?

Missförstå mig rätt, det är helsjukt av två vuxna karlar att lappa till småbarn. Däremot tycker jag att mamman verkar smått dum i huvet hon med, med tanke på hur pass mycket bus det faktiskt finns ute på gatorna... Jag lämnar aldrig min bil olåst om jag inte har någon i bilen (som kan försvara den), oavsett om jag så bara ska in i en affär två minuter. Så fort jag inte har uppsikt över den så låser jag den. Och då har jag oftast ändå bara typ nycklar och kanske plånboken i bilen. Men småbarn!?:va Hon kunde ju lika gärna ha ställt ungarna på gatan med en lapp runt halsen: "Mamma har lämnat oss här utan tillsyn, vill ni kidnappa oss är det bara att ta för sig":huvet

Jag!

Fast det var ju några år sedan, och här uppe, men för mig lät det inte det minsta konstigt, föräldrar gör fortfarande det här uppe...

Kanske mindre bus uppe hos er, vad vet jag... Jag vågar som sagt knappt lämna bilen alls utan att låsa den oavsett vad som finns i den:D

Visst skulle hon ha kunnat låsa. Men varför ska hon behöva göra det? Tycker inte man kan anklaga henne för att vara oförsiktig. Det är "samhället" det är fel på. Jag vill inte leva i ett samhälle där man ska behöva ha ögon i naken, låsa in sina barn i bilen för att dom riskerar att bli överfallna annars. Det är ju helt galet egentligen. Sen att folk knappt reagerar på sådant längre är sjukt, det samhället vi lever i nu har smugit sig på en, nästan blivit det vi betraktar som normalt... Ska ju inte behöva gå runt och vara rädd heller. Men visst kunde hon ha låst.

Visst är det samhället det är fel på, vilket är sjukt i sig. Jag menar bara att det är dumt underskatta farorna, för då går det åt helvete. Case in point, länken ovan. Just sayin':) Sen kanske jag är lite väl försiktig av mig, men hellre safe än sorry... Och det är inte det att jag inte reagerar, tvärtom. Jag tycker att det är vansinne att man ska behöva gå runt och "vara rädd" och blir jävligt upprörd över detta faktum, men bara för att man inte "ska behöva" så betyder det inte att man ska underskatta farorna och bete sig dumdristigt. Hela situationen hade ju trots allt kunnat avstyras om mamman bara låst dörren liksom:)

Last edited:
Det är inte så lätt av avyttra kopparskrot i Sverige.
Jag tror att det är pälsmösseligor.

Ja på Stena och Gotthards kanske, men många mindre skrotare skiter fullständigt i det.

När samma luffare kommer till skroten 2-3 ggr i veckan med nyeldade kablar och div andra metaller med lite värde borde de neka eller helt enkelt ringa polisen.

Men det gör de inte för de tjänar pengar på luffaren.

Ja på Stena och Gotthards kanske, men många mindre skrotare skiter fullständigt i det.

När samma luffare kommer till skroten 2-3 ggr i veckan med nyeldade kablar och div andra metaller med lite värde borde de neka eller helt enkelt ringa polisen.

Men det gör de inte för de tjänar pengar på luffaren.

Jag har sålt kopparskrot i olika omgångar.
Mindre mängder kan man sälja till tvivelaktiga existenser, men det är löjligt dåligt betalt.
Kan man däremot sälja skrotet i baltstaterna, så är det bra betalt utan frågor.

Det borde vara en belöning om man körde över eller på annat sätt oskadliggjorde koppartjuvar som stjäl från kyrkogårdar, kyrkor och andra viktiga kulturbyggnader :mad:

Tycker inte det borde vara allt för svårt att komma tillrätta med problemet. Det är trots allt en rätt begränsad krets som handlar med den här typen av stöldgods. Mindre seriösa metallhandlare här i landet tar nog hand om merparten och kanske organiserar så att det hamnar på utländska marknader där man inte har samma krav på att upplysa vem som sålt det till dem.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT