Nåljustering på mini efter byte till

Modifier

Medlem
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Täby
Hoj
Cbr 600 F -1994 omb till f4 i -01
Funderar på om jag måste justera nålen på min mini efter
byte till ADA reedsblad ?

någon som gjort detta och hittat ett bra läge ?

Polarn köpte en pocketbike igår som gick riktigt sunkigt,någon som vet
hur nålen bör stå på denna model(R1 kopian 2 T)
Surade ner varje gång man släppte på gasen typ...

/j
 
Låt nålen stå där den står du. och prova den först.
Nålen har ingen funktion på fullgas iaf :D

Men ang polarns mini så bör han nog sänka nålen ett hack.
 
Stoppsladd skrev:
Låt nålen stå där den står du. och prova den först.
Nålen har ingen funktion på fullgas iaf :D

Men ang polarns mini så bör han nog sänka nålen ett hack.

Ok,tackar för tips...

Vet du om det blir någon skillnad på hojen med ADA blad?
Vill ha mer klös i den,har beställt nytt bakdrev m 65 kugg för att få lite mer
toppf.

/j
 
Modifier skrev:
Ok,tackar för tips...

Vet du om det blir någon skillnad på hojen med ADA blad?
Vill ha mer klös i den,har beställt nytt bakdrev m 65 kugg för att få lite mer
toppf.

/j

har ingen aning hur det är med ADA men det borde det väl bli. Jag gjorde egna carbon reeds. blev bättre över hela registret men höjde toppvarvet betydligt.
 
Stoppsladd skrev:
har ingen aning hur det är med ADA men det borde det väl bli. Jag gjorde egna carbon reeds. blev bättre över hela registret men höjde toppvarvet betydligt.

Ok,låter som om det blir lite bättre av ett byte ! ,får testa vid nästa
race i Arninge.
Gjorde om mitt system ,kapade,förlängde osv men det blev typ ingen skillnad
kändes som om det blev det men när jag och polarn körde ett litet race i fredags så gick dom lika bra ?

/j
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top