Nålinställning ktm 525

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Drömvärld
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Tjohej, det är så att jag har en ktm exc 525 årsmodell 2007, är ny på forumet och med hojen.

Jag har försökt använda sökfunktionen men inte hittat nåt svar på min fråga, så ni får ursäkta mig ifall den blir dubbelställd nu. Hur justerar jag nålen på förgasaren (original förgasare)? Bör jag plocka upp förgasaren eller går det enkelt o vrida på nån skruv bara?

Och en till liten fråga, bör jag byta oljefilter varje gång jag byter olja (ca. var 15e timme)? Eller räcker det med typ var annan gång? Kan nämna att hojen endast "motionskörs" på landsväg med motard däck (lite go-kart bana nu som då).

Tack på förhand! :tummenupp
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Brukar vara clips på nålen som den hänger i. Ta av trottellocket och se ner i trotteln, bara plocka upp nålen och ändra clipsets position på nålen. Högre upp för att få nålen längre ner och längre ner för att få nålen högre upp.

Byta filter varje gång, det är det jag har lärt mig och så jag gör (dock inte med min nuvarande) men med övriga.
 

ingern

Hojojoj
Gick med
2 Apr 2008
Ort
Drömvärld
Hoj
KTM EXC 525 motard/enduro
Jag tackar och bockar för svaret. Får se hur det går så fort jag har tid att meka lite.. :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top