Nålar & Munstycken

AndersD

Godtrogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen alls :(
Kanske korkad fråga, men vet någon om Dynojet-munstycken går att använda ihop med orginalnålar i en Mikuni CV-orginalbrygga på en XJR ?
(hade Dynojet på tidigare hoj och har kvar en massa såna munstycken)
Har nu importhoj med förgasartrubbel och vet inte vad som sitter i, tror dock det är org. nålar och munstycken.

Ha de / Anders

Det är skillnad i flödeskaraktäristik mellan olika typer/fabrikat av munstycken. Genom att blanda prylar kan du bli du helt bortkollrad. Läs istället sticky-tråden i meckhörnan hur man justerar CV-förgasare.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=47978

Dvs, steg nummer 1 - gå upp i bänk och låt bänkoperatören avgöra den optimala storleken på dina huvudmunstycken - för han har munstycken att prova med. Resten av varvtalsområdena, dvs inte 3/4 - full gas, fixar du själv genom att göra jämförande körningar med ljummen respektive snorvarm motor och läsa tändstift genom att "klippa" tändningen. Det är en tidsödande operation men belönas med låg bränsleförbrukning och en bra fungerade motor.

Bifogat

• main_jet_flow.JPG
    main_jet_flow.JPG
    23 KB · Visningar: 82
Kanske korkad fråga, men vet någon om Dynojet-munstycken går att använda ihop med orginalnålar i en Mikuni CV-orginalbrygga på en XJR ?

Jag har original nålar och emulsionsrör i mina original CV36, huvudmunstycken är däremot dynojet. Det fungerar alla fall på min spis.

Anders, tackar, som vanligt det mest rimliga svaret, men nu har jag alltså grejat lite med detta tidigare, har egen lambda och lite "halvkoll" sådär i alla fall, och ville mest veta om det var värt besväret att testa en (s)nål-lösning med det 10-tal munstycken jag har, tack ändå för tipsen som sagt.

Fredsfursten, tackar för info, då provar jag i alla fall, sen får vi se hur det blir. EDIT: Tuff knarr du har förresten! /EDIT

MVH / Anders

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC