Några vinter projekt?

Nu har jag förlängt bakdämparen för att kompensera det mindre bakhjulet, fått ut all luft ur frambromsarna och bytt belägg. Bra känsla i greppet och förhoppningsvis lite mer mos i bromsarna, 4-kolvsok istället för gamla enkelok.
Nytt bakdäck ligger på tillslut, och hon har fått lite vax, ny olja och filter, några nya lager i svinglänkaget och en provstart som vid lyssning med mejsel bara lät höra fina surranden från alla lagringar. Inte tillstymmelse till rassel, rummel eller knack. :)

Nu väntar man bara på lite värme och barmark. :banana

JoS skrev:
Tack... Men jag hittar inte gasrullen där. :(

Edit: Jag kan ju ringa, men det känns så "lowtech". ;) Det vore ju nice att kunna se prylarna på nätet.

Har för mig att dom inte lagt ut det på sidan ännu...
Ring och snacka med Erik om du är nyfiken eller håll dig tills jag fått mitt så kan du få torrgasa med det!

Så här ser läget ut för mig just nu

030414_TLS.JPG

Kamikaze kid skrev:
Har för mig att dom inte lagt ut det på sidan ännu...
Ring och snacka med Erik om du är nyfiken eller håll dig tills jag fått mitt så kan du få torrgasa med det!
En eller två vajrar?

Kamikaze kid skrev:
Tvåu!

För att slippa spännande gashäng på fullgas! :tummenupp
Precis vad jag vill höra!

Då får man ödmjukast be att få klämma och vrida lite när du är klar med henne. :hej

Aaaaaah......
Har fått hem kåpor från lack!
Monterat dekaler som Mattias fixat!
Herrejävlar så nöjd jag blev.

Får köpa en till hoj...Den här kan man inte åka på! :D

Måste fixa kameran!!!!

Ny fetingfälg monterat på motarden - funkar bra. Nu är det bara 10-15 tusen till för att få chassi och broms att lira i samma liga som resten :D

Aprilian hopplockad med kåpor och grejs - inget lackat här inte... låter väl någon unge gå lös på den med fingerfärg istället.

Här ska åkas!

Nu har det kommit hem en topp igen...Monterings klar...Lämnade till JHAM för schimsning! (stavning , vet att Schimpans stavas så men det är inte riktigt samma sak!)

Gängade dit den och har mätt upp förbränningsrummet med lampolja...Det var det som fanns till hands...
Gick i 21ml....
1195 kubik delat på 4 =298.75 delat på 21 = 14.22 : 1 i komp!!! BOOOM! :tungan

Funkar!
Kanske inte på 95 oktanig soppa men va fan!

Nu ska det tas bort och göras rent ...
Blir monterat idag och i morgon (söndag) blir det att åka till Henning och snacka bort ett par timmar samt ställa in kamdreven!!! (ställbara.)

Ja sen så är det bara att invänta UaRR,s kralligaste kille som ska hjälpa mig lyfta i motorn på Tisdag!

Gasrullen som jag snackade om tidigare ligger på Din Mc för upphämtning!
Fan att man ska till Sälen på Torsdag och en vecka framåt...
Vill vara hemma å Mecka i garaget...Inte åka skidor och tok festa på after ski och sånt skit!!! :dummer

Av din beskrivning låter det som den blir riktigt cool.
Nu är det bara att hålla sig på hjulen hela hela sommaren, själv så är jag skeptisk att man klarar sig :(
Mina vänner har dåligt inflytande..

Nalken skrev:
Av din beskrivning låter det som den blir riktigt cool.
Nu är det bara att hålla sig på hjulen hela hela sommaren, själv så är jag skeptisk att man klarar sig :(
Mina vänner har dåligt inflytande..

Mina vänner (eller vad jag ska kalla dom) har satt igång sin årliga vadslagning om innan vilket datum jag kraschar...
Tror Don tomaso brukar satsa på 2 veckor från påställning! :fatta!

Förlåt mig...
Vi drack bara vin och kom aldrig ut i garaget för att fota!

Men idag har jag umgåtts med Henning!
Justerat kamdreven!
Tog 7 timmar att snacka lite fika och mäta upp allt och sedemera ställa in kammarna efter nya beräkningar!

Nu brummar det snaaaart! :banana

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...