Några vinter projekt?

Ska plocka ner två hojar och sätta ihop en som funkar av alla delar :confused:
Va säger du om de da "knubbis"? :hihi
 
Dagens garage fix!

Fått fast Fireblade gaffeln på Mammas HD!
Bytte styrlager men dom behövdes svaravas ur för att passa amerikanska / Japanska mått! DIONE säger jag bara :Bugar

RGVn är test sänkt för att povsittas av Hustrun. (155 cm hög!)

Styret från Firebladen är testmonterat på RGVn bakoch fram upp och ner och på fel sida!!! Bara så hon kan nå fram...Får se om det funkar!!

Bladen står och väntar på en ny styraxel för att sedan få gaffeln slutmonterad!
 

Bifogat

  • Hd ny gaffel liten bild.JPG
    Hd ny gaffel liten bild.JPG
    9.7 KB · Visningar: 195
  • RGV sänkt liten bild.JPG
    RGV sänkt liten bild.JPG
    14.2 KB · Visningar: 64
  • RGV styr test liten bild.JPG
    RGV styr test liten bild.JPG
    10.8 KB · Visningar: 44
Goodstuff skrev:
Själv ska jag fixa mina nya kåpor, se bild, för att sedan i mån av pengar och tid justera följande i ungefärlig ordning. En del småpul också men inget att nämna.

* Kitta gaffeln färdigt
* Flatslidefuggar
* Borra + högkompskolvar
* Ny sving
* Lättare fälgar
* Nya bättre bromsskivor
* R-6/R-1 gaffel.

Ditt projekt ser verkligen interesankt ut så skapa en tråd meg hur det går.
Det skulle vara riktigt av intresse för oss alla eller......................... jo men visst skulle det vara det :tummenupp :tummenupp
 
Var i Tumba idag och passade på att införskaffa ett passande styre hos ISR ...
Såg ju bra ut...
Men Acke började visa Radial broms handag som man kan montera som antingan Broms eller Koppling... :kär :kär :kär
Bara att vända ett fäste för hantaget så funkar det..Justerbart åt alla jäkla håll!!! :Bugar
Så det blir att åka en resa till dig och göra av med mer stålar! :gråta
Får bli en senare fråga!
Men läckert va det!! :banana
 
Kamikaze kid skrev:
Var i Tumba idag och passade på att införskaffa ett passande styre hos ISR ...
Såg ju bra ut...
Men Acke började visa Radial broms handag som man kan montera som antingan Broms eller Koppling... :kär :kär :kär
Bara att vända ett fäste för hantaget så funkar det..Justerbart åt alla jäkla håll!!! :Bugar
Så det blir att åka en resa till dig och göra av med mer stålar! :gråta
Får bli en senare fråga!
Men läckert va det!! :banana
Det verkar ju skithäftigt men går det lätt att rikta dom
efter att du vurpat (igen)?
 
Byta kopplingen, för den är dålig. Fixa nytt styre, för någon har krökt båda styrena :rolleyes: . Och så har jag fått något problem med tändningen, har ingen aning om vad, men jag ska väl vara med när någon grejar och ta reda på vad.
 
Pissmyran skrev:
Byta kopplingen, för den är dålig. Fixa nytt styre, för någon har krökt båda styrena :rolleyes: . Och så har jag fått något problem med tändningen, har ingen aning om vad, men jag ska väl vara med när någon grejar och ta reda på vad.

Båda styrena krokiga??? :va

Hur kommer det sig?
Berätta berätta! :banana
 
Kamikaze kid skrev:
Knutstorp säger du!!!
Har du några bild bevis??? :lol

Och så många vurpor var det inte!!! :hihi
Bildbevis finns och antalet vurpor kan man läsa om i Guinness Rekordbok,
avdelning "flest vurpor på en helg i Sverige" :)
 
har ingen hoj att göra i ordning men min bil har vart på turbobyte i 3 månader nu, får tillbaks den på måndag.
då ska växellådan renoveras och alla lager bytas :4skrika :4skrika :4skrika
 
Kamikaze kid skrev:
Vad är det för förgasare du letar?
Har ett set med 41or flatside!
Vad blir det för kubik?

De fuggar jag har spanat in är ett set Mikuni som Kedo säljer. Vet inte vilken storlek rakt upp och ner men kan kolla upp det.

Det blir 878 cc om jag minns rätt, högre komp också. Tydligen blir det inte mycket kvar av fodrena om man borrar mer, som folie ungefär, fast jag har sett ett 898 cc set tidigare.


TroLiS skrev:
Ditt projekt ser verkligen interesankt ut så skapa en tråd meg hur det går.
Det skulle vara riktigt av intresse för oss alla eller......................... jo men visst skulle det vara det

Det finns redan en tråd om det - sök och du skola finna. Endurancereplika är llösningen. Hur mycket av de andra delarna jag har råd/tid och ork med får framtiden utvisa. Att bo i Kumla och ha hojen i garage i Uppsala förenklar ju inte sakernas ordning heller.
 
878 cc då är mina 41 or åt helsike för stora!!!
39 or funkar betydligt bättre...
Eller något mindre t.o.m. för att få rätt sug i fuggarna!
 
Kamikaze kid skrev:
878 cc då är mina 41 or åt helsike för stora!!!
39 or funkar betydligt bättre...
Eller något mindre t.o.m. för att få rätt sug i fuggarna!

Förgasarna är ett set som Kedo i Tyskland har fixat fram så alla kablar, sensorer och annat är rätt för hojen. De är på 40 mm men det säger du är för stort?
Ska till Hamburg imorgon.......
 

Bifogat

  • TRX förgasare copy.jpg
    TRX förgasare copy.jpg
    19.8 KB · Visningar: 32
Goodstuff skrev:
Förgasarna är ett set som Kedo i Tyskland har fixat fram så alla kablar, sensorer och annat är rätt för hojen. De är på 40 mm men det säger du är för stort?
Ska till Hamburg imorgon.......

40mm fugge till 440cc låter lite stort, men det beror på vilken karaktär man vill ha på motorn och hur toppen ser ut t.ex. Som jämförelse har KTMs 450 EXC (enduro) 39mm fugge, men MX (cross) 41mm. Så att så illa ute behöver det inte vara.
 
TomK skrev:
40mm fugge till 440cc låter lite stort, men det beror på vilken karaktär man vill ha på motorn och hur toppen ser ut t.ex. Som jämförelse har KTMs 450 EXC (enduro) 39mm fugge, men MX (cross) 41mm. Så att så illa ute behöver det inte vara.

Vad blir skillnaden i karaktär med större förgasare? Att en mindre förgasare har högre hastighet på blandningen fattar jag men hur påverkar det effekten/karaktären? Eftersom Kedo verkar vara en firma som vet vad de gör så torde det funka bra med en 40 mm, hoppas jag om jag köper ett sådant set.
 
Goodstuff skrev:
Vad blir skillnaden i karaktär med större förgasare? Att en mindre förgasare har högre hastighet på blandningen fattar jag men hur påverkar det effekten/karaktären? Eftersom Kedo verkar vara en firma som vet vad de gör så torde det funka bra med en 40 mm, hoppas jag om jag köper ett sådant set.

Med förstora fuggar så får du ingen hög gashastighet...
Så då försvinner bottdendraget!
Och du får vänta tills du kommer upp i varv för at effekten ska dyka upp....
Det blir en Blööööör effekt liksom!

Störst är inte alltid bäst!
 
Skulle montera bort bakdelen på HDn för ombyggnad...

Kabeldragning i USA är inte vad den borde vara!!!
Hoppas ni ser snille dragningen... :kocko
Varför sätta kontaktstycke när kablarna går runt varandra? :fatta!
 

Bifogat

  • Kabeldragning HD.jpg
    Kabeldragning HD.jpg
    120.3 KB · Visningar: 57
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top