Några tips?????

Helgon26

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2005
Hoj
CBR929
Jag har en 525a som nu har gått 20h, när jag har den på tomgång och drar full gas snabbt och släpper så dör den ibland och låter inte helt bra men när den var ny så svarade den direkt...Hm???
När jag kör så verkar den gå som den ska jag, jag ar ingen erfarenhet av att meka så det e säker en ganska enkel justering så jag skulle uppskatta något bra tips, kan det bero på att det är kallare nu och man behöver justera något eller vad kan det bero på???

Helgon26 skrev:
Jag har en 525a som nu har gått 20h, när jag har den på tomgång och drar full gas snabbt och släpper så dör den ibland och låter inte helt bra men när den var ny så svarade den direkt...Hm???
När jag kör så verkar den gå som den ska jag, jag ar ingen erfarenhet av att meka så det e säker en ganska enkel justering så jag skulle uppskatta något bra tips, kan det bero på att det är kallare nu och man behöver justera något eller vad kan det bero på???

Låter som din bestyckning inte är helt 100.. och det har förmodligen med det lite kallare klimatet att göra. Prova att justera blandskruven lite så kanske det blir bättre, annars får du prova att byta munstycke.

/R

Helgon26 skrev:
jag fick tipset av jonte i lödde att 525an mådde bra at att gå lite fett. tror jag hade 187 i huvudmunstyck till original dämparen.. med akra har jag 190.
vad har du?

chukabowa skrev:
jag fick tipset av jonte i lödde att 525an mådde bra at att gå lite fett. tror jag hade 187 i huvudmunstyck till original dämparen.. med akra har jag 190.
vad har du?
Ingen aning??? men accrat e ju monterat direkt i lödde när den var ny så det hoppas jag han har bytt men jag får väl kolla imorgon om jag kan hitta????

Vilken e blandarskruven??? någon som har en bild eller kan förklara?

Helgon26 skrev:
Ingen aning??? men accrat e ju monterat direkt i lödde när den var ny så det hoppas jag han har bytt men jag får väl kolla imorgon om jag kan hitta????

Vilken e blandarskruven??? någon som har en bild eller kan förklara?
blandarskruven sitter framtill på fuggen. tror man behöver nått specialverktyg för o justera.. men ta bort sadel+tank+kylarvingar... sen lossar du slangklämmorna på insuget och luftburken.. sen vrider du fuggen åt höger(sett bakifrån) så är där ett lock på undersidan. typ en stor skruv. skruva ur den o där sitter munstycket... ett nytt kostar typ 50kr

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT