Några tekniska detaljfrågor på CBR 954

flugan

Vem vet
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
-
Är det steglöst justerbar förspänning på bakfjädringen eller är det hondas "hylsa" (som går att finna på t ex 600 Hornet & Firestorm)?

Går det att justera både dämpning och retur eller bara en utav dem på dämparen bak?

Hur känslig är motorstyrningen för byte mellan orginaldämpare och slipon? Går den ens bättre med bara slipon (dvs utan ommappning)?

Hydraulisk koppling?

Hur är känslan i frambromsen, svampig som få eller stum som ett as?

Så om han köper en gul och blå så blir det bra, och fort går det också :banana

den e väl fullt justerbar om jag inte minns fel, grymma bromsar på den...

Grymma bromsar, går snålt på toppen med slip-on.Bromsarna e nöästan för grymma..nyser du under en hård inbromsning så är bakhjulet ekipagets högsta punkt direkt.

flugan skrev:
Är det steglöst justerbar förspänning på bakfjädringen eller är det hondas "hylsa" (som går att finna på t ex 600 Hornet & Firestorm)?

Går det att justera både dämpning och retur eller bara en utav dem på dämparen bak?

Hur känslig är motorstyrningen för byte mellan orginaldämpare och slipon? Går den ens bättre med bara slipon (dvs utan ommappning)?

Hydraulisk koppling?

Hur är känslan i frambromsen, svampig som få eller stum som ett as?

Jag kan inte så mkt än om min mc (köpte den sent i höstas), men lite kanske jag har snappat upp. På min sitter det halvsystem och den är inte mappad eller nått. Men jag funderar på att göra det i vår. Har pratat med en del folk om att sätta dit en powercomander, vissa säger att det inte kommar bli skillnad, medans andra säger att jag måste ha en. Så jag ska vänta tills nästa genrations powerkomander kommer ut, blir nog i vår. Dem är så avancerade att dom ska mappa på egenhand genom pc:n, typ. Istället för den som fins nu som man ställer in manuelt när man ser vilka värden som ska behöver sjysteras.

Vad det gäller bromsarna så kan jag inte klaga till det jag använder min mc till, gatan. Men i sommar ska jag börja lite försiktigt med lite bankörning för att lära mig mera om mc:n samt bli en bättre förare. Så nu har jag beställt stålomspunnaslangar. Vet inte om det kommer att behövas, men det sägs att det ska bli lite skillnad.

Vet inte om detta kan hjälpa dig nått men kanske :)

Det här svarar på frågan om hydraulisk kopling antar jag
146_0206_cbr12_z.jpg

flugan skrev:
Snålt som i "finns mer effekt att ta ut" eller snålt som i "går sämre"?

(eyh, blir det twin för dig i år?)

Se det mer som en intermetent impuls eller en tillfällig sinnesförvirring ;)

Snålt som i mager blandning skulle jag gissa på.

flugan skrev:
Jo, det förstod jag. Men blir det så snålt att den går märkbart sämre.

(Oder bist du auf Volkbier und triebst mit mir?)

Ich habt doch auf dem volkbeir getrunken,aber...

Nja bara för att den går magert behöver den inte gå sämre,så vida den inte får så lite så det inte tänder.

Mr Helmut skrev:
borde väll kunna skada motorn

Jao, när det blir så snålt att temperaturen i förbränningsrummet blir "för" hög (vilket händer innan den inte tänder alls). Men det värsta av allt är alla kväveoxider som bildas vid höga förbränningstemperaturer och snål gång, för du är väl som jag, rädd om naturen och sätter det framför livslängden på din motor.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN