Jag har aldrig satt min fot där, jag har aldrig beställt en pryl där, men jag har hängt på SH länge nog för att aldrig göra det heller.
Det har funnits otaliga trådar om stället, och varje gång är det någon enstaka som har fått bra hjälp när det gäller hjälmar och kläder, och massor som är missnöjda med verkstaden och reservdelar...
Men ÅAS, folk är rent av anala när det gäller sina små älsklingar, ett smutsigt tummavtryck på en kåpa är en katastrof, folk hittar helt plötsligt repor som dom aldrig har sett förr efter verkstadsbesök, hojen får fan inte stå stilla en dag på sommaren, allt ska ligga på hyllan jämt och helst ska man betala mindre än på en webshop i tyskland/usa/hongkong...
EN MC-butik/verkstad ska göra 80% av årets jobb på 30% av året, ha kompetent personal i dussintal, men får ändå inte ta betalt.
Det blir överbelastning/kö varje sommar, det går inte dussintals kompetenta MC mekaniker arbetslösa varje vår som man kan anställa i tre månader och sedan ge foten, delarna man har haft i lager i nio månader tar slut på tre dagar när hojåkat drar igång.
Hela kedjan av leverantörer överbelastas samtidigt.
Ni som nu har era hojar ståendes, fundera, behöver jag nytt drivpaket, gaffeltätningar, däck eller annat, fixa det NU istället för att vänta tills hojen är påställd och kön till verkstaden är kilometerlång.
Det är NU mekanikerna i lugn och ro har tid att skruva av era kåpor, lägga dom på ett bra ställe, skruva i era hojar, göra det som ska göras, kolla lite extra, fixa någon extra bagatell gratis, skruva tillbaka kåporna och torka bort tumavtrycken.
När det är högtryck i verkstan så rycks kåporna loss, staplas i högar, stressas jobben igenom, kåporna tvingas tillbaka och hojen rullas ut...