Några som vill dela med sig av åsikter om AVA MC?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skydive

Sporthojsnörd
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Sollentuna
Hoj
SV1000S -07
Hallå!

Jag är på jakt efter som har mindre bra att säga om AVA mc för att se om det finns andra som blivit lika dåligt behandlade som mig. Vill inte smälla upp hela min storry än då jag först vill gå vidare med Konsumentombudsmannen, alla MC-tidningar, vänner i pressen, Plus Sverker mm...

Självklart ska alla här få dela min ilska!
 
Det finns, eller fanns i alla fall trådar i ämnet sedan tidigare vet jag.
 
Lämnade in min kawa när jag sköt packboxarna.
Fick ett pris när jag lämnade och ett annat när jag hämtade!
Priset blev dock korigerat men jag beställde också mer jobb på hojen!
Är i allmenhet nöjd och har fått många kostnadsfria tipps och råd!!!
Tror dock inte att de är billigast i stan!!
 
Jo jag vet men hittar inget när jag söker. Tänkte därför att det borde finnas någon (säkerligen förbannat många) som har iaf nått litet negativt att säga!
 
haft en lite olustig känsla om dem, kanske var tur att jag sket i att låta dem fixa PCIII'n och bänka den där.
 
Låter mer som om du vill ha en klapp på ryggen!?!
Finns inte en enda företagare i världen som inte har missnöjda kunder!
Vet nu inte vad som hänt dig men alla gör fel ibland! Även du!
Jag arbetar åt ett företag med ca570´000 anstälda världen över! Tror du att alla tycker vi är bra? Knappast. Men är de andra företagarna bättre?
Man hittar alltid fel och brister om man söker och ändå så återkommer man!
Tror även att du kommer att anlita/handla av AVA-MC igen!
 
Tips: sök på google.se. Skriv ditt sökord och sedan site:sporthoj.com efter. Brukar funka klockrent.

Låter mer som om du vill ha en klapp på ryggen!?!
Finns inte en enda företagare i världen som inte har missnöjda kunder!
Vet nu inte vad som hänt dig men alla gör fel ibland! Även du!
Jag arbetar åt ett företag med ca570´000 anstälda världen över! Tror du att alla tycker vi är bra? Knappast. Men är de andra företagarna bättre?
Man hittar alltid fel och brister om man söker och ändå så återkommer man!
Tror även att du kommer att anlita/handla av AVA-MC igen!

Jo alla gör fel ibland men har man hängt på sh.com ett tag så har man insett att vissa gör rätt ibland men fel desto oftare... :)

Jag ser fram emot denna story!
 
Last edited:
haft en lite olustig känsla om dem, kanske var tur att jag sket i att låta dem fixa PCIII'n och bänka den där.

De var de extrajobb jag beställde! Är helnöjd!! Hojen går bättre och rabbat på jobbet! Vill dock bänka hojen igen för att jämföra HK då mängden kändes lite låg!
Detta sa dock killen som bänkade hojen! "Vår bänk visar lite mindre än andra!"
Men vilken visar fel den som visar mest eller minst?
Huvudsaken är väll att hojen ger de den kan och att det är mer än vad man kan hantera! Eller?:confused: ?

Tips: sök på google.se. Skriv ditt sökord och sedan site:sporthoj.com efter. Brukar funka klockrent.



Jo alla gör fel ibland men har man hängt på sh.com ett tag så har man insett att vissa gör rätt ibland men fel desto oftare... :)

Jag ser fram emot denna story!

Nån måste ju driva tråden också!!:D
 
Last edited:
Tja jag har aldrig handlat där men jag har ringt och hört om lite kawasakidelar, visst sa han i telefonen var god och dröj så hör man hur han börjar prata med sin kompis om snöskotrar och hela köret, 10 minuter senare (Ett under att jag inte la på) säger han visst dom kan vi ta hem, här får du artikelnumren så tyckte han (Avas policy) att det är förskottsbetalning som gäller om man ska ha delar (betala gör man i butik), förövrigt ska man ha med sig artikelnumren så dom inte ska behöva leta. Så man ska åka in till ava, betala, åk hem, komma tillbaka och hämta ut delarna, har 7 mil till ava, kändes inte så lockande :gnissla
 
De var de extrajobb jag beställde! Är helnöjd!! Hojen går bättre och rabbat på jobbet! Vill dock bänka hojen igen för att jämföra HK då mängden kändes lite låg!
Detta sa dock killen som bänkade hojen! "Vår bänk visar lite mindre än andra!"
Men vilken visar fel den som visar mest eller minst?
Huvudsaken är väll att hojen ger de den kan och att det är mer än vad man kan hantera! Eller?:confused: ?



Nån måste ju driva tråden också!!:D

hur kan du vara helnöjd om du inte riktigt var helnöjd med deras svar och siffror? låter lite konstigt att säga "Vår bänk visar lite mindre än andra!" men vad vet jag, tycker det låter som en liten ursäkt dock. känner iaf att hur vet man om den ger vad den kan? det vet du väl bara när du lämnat in hojen till olika ställen och märker att det blir bättre (eller sämre om det ens går) eller märker att andra fått ut mycket mer med samma ändringar. ska iaf göra det på annat håll. fint att din hoj går bra iaf! ser fram emot min med PCIII + K&N-filter etc...
 
popcorn2.jpg
 
Har varit där några gånger, dock inte nyttjat deras verkstad. Fått hjälp med kläder och skor bara, var förvånad över hur engagerad och hjälpsam gubben var. Skitnöjd, kommer nog handla där mer.
 
Jag har aldrig satt min fot där, jag har aldrig beställt en pryl där, men jag har hängt på SH länge nog för att aldrig göra det heller.

Det har funnits otaliga trådar om stället, och varje gång är det någon enstaka som har fått bra hjälp när det gäller hjälmar och kläder, och massor som är missnöjda med verkstaden och reservdelar...

Men ÅAS, folk är rent av anala när det gäller sina små älsklingar, ett smutsigt tummavtryck på en kåpa är en katastrof, folk hittar helt plötsligt repor som dom aldrig har sett förr efter verkstadsbesök, hojen får fan inte stå stilla en dag på sommaren, allt ska ligga på hyllan jämt och helst ska man betala mindre än på en webshop i tyskland/usa/hongkong...

EN MC-butik/verkstad ska göra 80% av årets jobb på 30% av året, ha kompetent personal i dussintal, men får ändå inte ta betalt.

Det blir överbelastning/kö varje sommar, det går inte dussintals kompetenta MC mekaniker arbetslösa varje vår som man kan anställa i tre månader och sedan ge foten, delarna man har haft i lager i nio månader tar slut på tre dagar när hojåkat drar igång.
Hela kedjan av leverantörer överbelastas samtidigt.

Ni som nu har era hojar ståendes, fundera, behöver jag nytt drivpaket, gaffeltätningar, däck eller annat, fixa det NU istället för att vänta tills hojen är påställd och kön till verkstaden är kilometerlång.

Det är NU mekanikerna i lugn och ro har tid att skruva av era kåpor, lägga dom på ett bra ställe, skruva i era hojar, göra det som ska göras, kolla lite extra, fixa någon extra bagatell gratis, skruva tillbaka kåporna och torka bort tumavtrycken.

När det är högtryck i verkstan så rycks kåporna loss, staplas i högar, stressas jobben igenom, kåporna tvingas tillbaka och hojen rullas ut...
 
när jag skulle handla min första hoj så var jag hos dem. men då var det riktigt uselt bemötande i affären nästan tom på kunderingen försäljare var intresserad av o sälja så jag struntade i dom å åkte in till MC varuhuset o köpte mig en hoj där i stället. Där var dom rikigt på o ville sälja.

Det är det negativa jag har av AVA MC. Men klädavdelningen så var dom kanontrevliga o serviceinriktade.

Tolf
 
De blåste en polare så han åkte dig för skenförsäkring så de påtod att hojen inte var hans men den var hans. Det var bara inte han som hämtade ut den för han var borta då och hans farsa hämtade ut den ny från AVA (omvänd skenförsäkring:va ). När han frågade om inte killen som skulle ha hojen borde skriva på papprena så sa de näe då dessa handlingar stannar här så det spelar ingen roll men sen skickade de till f-bolaget på en gång olyckan var framme och de använde f-bolaget sedan för att slingra sig.

Sen provkörde Jag en ZX9R åt en polare som skulle köpa hoj. Killen som hade den hade köpt den på ava med ramskydd på men när han kommit hem och plockat bort dessa så var det en jup reva i ramen och han fick ersättning via konsumentverket. Varför inte bara sälja 20 k billigare och vara ärlig än att smutsa ner sitt eget företag?

Min bild är att tillbehörsfolket är ok men att säljarna är värre gamar än andra säljare. Din bästa kompis till du skrivit på för en ny hoj till överpris. Efter det har de ingen aning om vem du är.
 
Låter mer som om du vill ha en klapp på ryggen!?!
Finns inte en enda företagare i världen som inte har missnöjda kunder!
Vet nu inte vad som hänt dig men alla gör fel ibland! Även du!
Jag arbetar åt ett företag med ca570´000 anstälda världen över! Tror du att alla tycker vi är bra? Knappast. Men är de andra företagarna bättre?
Man hittar alltid fel och brister om man söker och ändå så återkommer man!
Tror även att du kommer att anlita/handla av AVA-MC igen!

Jag kan försäkra dig att det inte handlar om att jag vill ha någon typ klapp på axeln. Ärendet är i min mening väldigt allvarligt. Ja, ska ta tag i det hela idag så smäller jag upp hela berättelsen här senare.

PS. du får gärna ge mig en kram om du vill! :krama
 
Han som brukar stå i kassan på tillbehör/reservdelar är bra tråkig. Aldrig glad eller pratsam. :glömdet

Enda fördelen och enda anledningen att jag åker till AVA är att det är den närmsta Suzuki handlaren för mig.

// L
 
Jag har liknande erfarenheter, fast fr. Din Mc.
Sånt förekommer Tyvärr lite här o var...
 
oj.. detta måste vara allvarligt.. ser fram emot o läsa vad som hänt..
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top