Några poserbilder

Ja, helt lagligt i 110-120 med 11 kw.

Man får övningsköra med handledaren bakpå, men så fort man har kortet och är under 18 så får man inte skjutsa längre, men det är tydligen inte många poliser som bryr sig eller vet om det :tummenupp

Stämmer, min kompis blev stoppad när han skjutsade på en 125:a och var sjutton, polisen sa inte ett knyst om det :D

Kanonfrächt ställ o hoj!!!
Bara av ren nyfikenhet... Vad ligger prislappen på för en sån där? (hojen)

Tackar! Nya ligger dom väl på ca 43" har jag för mig, en jäkla värdeminskning, för jag köpte min -04 med med nya däck och 500 mil på mätarn i höstas för 25".

Sen har Hyossung hittat på att den ska in på storservice med ventilspel och hela köret var 400 mil och den kostar faktiskt rätt mycket ca 2" tror jag jag betalade för den. Men min mc-mek sa att allt såg så bra ut i motorn så jag kunde, utan dåligt samvete, köra på 800 mil mellan servicarna, kanske byta olja nån gång imellan dock.

I övrigt ur ekonomisk synpunkt är den jäkligt trevlig eftersom den drar 0,3 liter milen, med 17L tank kommer jag alltså ca 55 mil.

:tummenupp

Last edited:
Tackar! Nya ligger dom väl på ca 43" har jag för mig, en jäkla värdeminskning, för jag köpte min -04 med med nya däck och 500 mil på mätarn i höstas för 25".

Sen har Hyossung hittat på att den ska in på storservice med ventilspel och hela köret var 400 mil och den kostar faktiskt rätt mycket ca 2" tror jag jag betalade för den. Men min mc-mek sa att allt såg så bra ut i motorn så jag kunde, utan dåligt samvete, köra på 800 mil mellan servicarna, kanske byta olja nån gång imellan dock.

I övrigt ur ekonomisk synpunkt är den jäkligt trevlig eftersom den drar 0,3 liter milen, med 17L tank kommer jag alltså ca 35-40 mil.

:tummenupp

Du borde komma ca 55 mil på den tanken isåfall. Kunde inte låta bli att rätta lite. :D

Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla
Många av oss har faktiskt börjat där, så det är inget att klanka ner på folk för :)

2865909 Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla
Många av oss har faktiskt börjat där, så det är inget att klanka ner på folk för :)
jag har precis hoppat upp ett snäpp :)

/Lycklig

snygg hoj säg till när du fått kortet så får vi ta en sväng bor ju i krokarna

I den fantastiska byn frillesås :gnissla .Själv då ??

I den fantastiska byn frillesås :gnissla .Själv då ??

Hehe det är inget att skämmas för :gnissla :tummenupp
Jag bor centralt i Kungsbacka. I Västra villastan, ca 800 meter från torget.
Du får komma förbi med nån r1a nån dag så man kan klämma lite :gnissla :tummenupp

Last edited:
Jävligt läcker 125:a & snyggt ställ :tummenupp

Blir inte riktigt klok på 125:or dock, har 2 kompisar som haft dem, och i originalutförande med 11 kw (vilket är högsta tillåtna effekt på lätt mc va?)
toppade de ungefär 80, men när man kör upp med lätt mc måste bågen kunna köras i 100 :va

(Förresten är det snyggt när grejerna ser nya ut, verkar onödigt att försöka få grejerna att se slitna ut :) )

hahaha toppa 80 vafan är det för nått ? :D

har ändå 4 takt 125 o går upp i 110 PRICK :P 128 i nedförsbacke och om man ligger ner på tanken

Nu har jag körkortet :tummenupp Gött som fan :yoparty

Vad trevligt att det finns folk här som inte hoppar på 125 cc-förarna! Det är ju annars populärt här på Sh... :gnissla

Vaddå, jag är ju med era mått mätt en gubbdj*vel, jag har kört 125'a i två dagar nu bara för att det är så kul.
Alla frågar vad det är fär fel på min motorcykel (en 750) eftersom jag åker 125'a, jag svarar "inget, förutom att det är en fyrtaktare"

Dock misstänker jag starkt att 125'an jag kör inte är strypt till dom 9kw som står på papperet, då den gör 140 med en bjässe som mig på.

Föresten, är det Polini som gör orginalcylindrarna till Honda?

Det där har jag aldrig fått uträtt, är det inte 18 år som gäller med moppe då också?

Nae så är det inte. Och det är det som är så jävla bra med vårat rättssystem i Sverige. INTE!!!

I sverige får man alltså skjutsa på mopeder som är tillåtna för att skjutsa på om man har moppeåldern inne. Men det är inte tillåtet för en motorcyklist under 18 att skjutsa.

(Men alla poliser är inte medvetna om denna lag)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT