Video Några ord från Guy Martin

Absolut inte.
DR-Zätare är bortskämd som tycker att Guy är svår att förstå.
Ingenting jämfört med Joeys dialekt.

Bortskämd? Jag kan välja mellan ingen text eller tysk textning på min version, jag slår vad om att du har både engelsk och svensk text på din. Bortskämd...

:)

Och dialekt, Dunlop är väl irländare så att kalla det dialekt är väl som att säga att norska är en dialekt av svenska. Vilket det borde vara :fakta

Edit: nordirland var han tydligen från.
 
Last edited:
michael rutter är ju flerfaldig RR vinnare både i TT och på tex macau och placerar sig alltid inom poängen i BSB så nog finns det förare som kan köra både TT och bana fortfarande.

bara en liten instickare sådär..
 
Precis så menar jag.

Det farliga i kortbaneracing är ju när man kraschar i klungor. Krascha överhuvudtaget i TT är farligt pga avsaknaden av avåkningszoner, och tur är väl att de inte kör masstart för då hade det nog sett annorlunda ut i dödsstatistiken.

Tänk ett MotoGP-race i Monaco. :3freak

Isle Of Man TT är enda RRR racet där de startar en och en, resten är masstart. På Manx GP startar de 2 åt gången.
 
Om exempelvis Lorenzo hade mött Martin på bana är ju utgången given. Men om de hade mötts på Isle of Man - hur hade det sett ut då?

Vem hade ni hållit som vinnare? :)

Hade Lorenzo också helt saknat spärrar och tyckt att det var värt risken så tror jag att han hade vunnit.

Ska jag gissa så är MotoGP-förarna, åtminstone de i den absoluta toppen, "bättre" hojförare och har mer precis kontroll och koll på EXAKT vad dom gör vart och varför än IoM-förarna.. Självklart är IoM-förarna ena riktiga jävlar på att köra hoj, inget snack om det! Men jag tror ändå att de kör mer "så fort det går", sen får det bära eller brista. Iaf har jag fått den känslan från de intervjuer jag sett..

Har ju givetvis ingen aning egentligen, men eftersom frågan är hypotetisk så spekulerar jag fritt :)
 
Äh, gp-pojkarna är vana vid slät fin asfalt och avåkningszoner.

De har ingenting på männen som tycker livet bara är värt att leva om man får snitta 200 under en och en halv timme med döden på lur runt nästa krök.

Ska man våga bomba runt ön vill det nog fan till att ha ordning på hojen. Vi talar om kompromiss deluxe när ett varv tar 18 minuter....
 
Det finns väl några som kör både vanlig RR och RRR, de borde kunna ge en fingervisning om hur de ligger till. Josh Brooks kör ju BSB med hyfsad framgång till vardags och han placerade sig väl hyfsat i TT:t i år på hans första försök. Mcguiness kör väl främst endurance när han inte vinner TTn men jag tror inte han är så himla snabb på kortbana om du jämför med vem som helst i MotoGP, han är väl dessutom över 40 vid det här laget och inte riktigt i samma fysiska form.

Jag tror som du säger att TT handlar mycket om att ha stora, håriga och inte göra för många misstag om man vill ha en längre karriär. Jag tror inte att den som är snabbast på kortbana nödvändigtvis är snabbast i TT:t även om de naturligtvis är fantastiskt duktiga på att köra hoj, vilket bevisats i otaliga filmer redan.

Om du med "mod" menar att ligga så länge och nära döden som möjligt så tycker jag absolut TT-förare är modigare än RR-förare men inget av de är ju ofarligt, som både Kato och Simonchelli bevisar för RR:ens sida. Att påvisa att TT:t är farligt känns överflödigt, där stryker väl folk med i stort sett varje år? Det känns lite som motorsport var för 50 år sedan eller mer, när det var framförallt modiga män som körde och inte toppatleter. Var det inte en gång i tiden när typ hälften av alla F1-förare strök med i olyckor istället för att avsluta sin karriär genom att pensionera sig? Jämför bara hur många som omkom under 50- till och med 70-talet jämfört med 80-talet och framåt (de två under 2000-talet var när någon framförde en F1 bil men inte under ett officiellt F1-arrangemang); http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fatal_Formula_One_accidents

Bara en sådan sak som att man på 70-talet körde F1 och GP på nordslingan känns helt galet om man tittar på hur motorsporten är idag.

Spöade inte McPint våran Backis på Brands Indy senast i Superstock 1000?
Han kan allt den farbrorn med...då går det rätt bra för Filip i den serien.
 
Spöade inte McPint våran Backis på Brands Indy senast i Superstock 1000?
Han kan allt den farbrorn med...då går det rätt bra för Filip i den serien.

Jo, men vi snackade ju om Lorenzo och MotoGP tidigare. All respekt till Backis men... ja, du förstår... :)
 
Finns väl ett youtubeklipp där Rossi är och kollar på Isle of man och bara skakar på huvudet när förarna flyger förbi.
 
Ja, jävla Loy!

Känner att jag måste forska vidare i detta. Har alltid velat se Isle of Man TT, men masstart verkar vara bra mycket häftigare. Vill se!

Faktiskt, jag tyckte IoM var coolt men det här är ju bra racing dessutom!

Bägge supersportracen från Ulster GP 2010 finns på tuben och rekommenderas varmt. Lika hårig som spännande racing! Superbike var iofs inte mycket sämre...
 
Last edited:
Cool video som varit uppe flera gånger tidigare men väl värd att se om och om och om igen, speciellt ombordvarvet som börjar vid 6:15.

 
Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top