Några frågor om Gixxer.

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sthlm/Tyresö
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Killen jag köpte hojen av snackade nåt om att det skulle finnas nån kabel man kunde klippa så att hojen drog bättre i mellanregistret, men att han inte vågat sig på det!
Stämmer detta? Låter ju väldigt konstigt...

Sen undrar jag vad en ventiljustering kostar ungefär?
Är det svårt att ställa dom själv?

/Micke
 
Rammstein skrev:
Killen jag köpte hojen av snackade nåt om att det skulle finnas nån kabel man kunde klippa så att hojen drog bättre i mellanregistret, men att han inte vågat sig på det!
Stämmer detta? Låter ju väldigt konstigt...

Sen undrar jag vad en ventiljustering kostar ungefär?
Är det svårt att ställa dom själv?

/Micke

Han menade nog att montera en TRE modd :va
Till din hoj ska du ha ett motstånd på 15kohm
 
Gixxer #24# skrev:
Han menade nog att montera en TRE modd :va
Till din hoj ska du ha ett motstånd på 15kohm
Nopp
Tre modden går inte ut på att klippa kablar men en del hojar som är privat importerade eller via gråimport från tyskland är strypta till 72kW. Det löser man genom att klippa en kabel under sadeln.
För ett bra tag sedan la jag upp info om det. Kolla på den här länken så finner du bilder på vad det är som ska vara klippt.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=10373
 
Gildemeister skrev:
Nopp
Tre modden går inte ut på att klippa kablar men en del hojar som är privat importerade eller via gråimport från tyskland är strypta till 72kW. Det löser man genom att klippa en kabel under sadeln.
För ett bra tag sedan la jag upp info om det. Kolla på den här länken så finner du bilder på vad det är som ska vara klippt.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?s=&threadid=10373

Japp min har 72kw..
Perfekt får jag ut och kolla i morgon om det är klippt eller inte:)
Föresten, gick hojen bättre med Power Commander?



/Micke
 
Enligt vad jag har hört så är det sällsynt att ventilerna behöver justeras på lite nyare suzuki. Börja med att göra en kontroll själv först. Lossa ventilkåpan och mät med bladmått. Om man behöver justera så måste kammarna bort. Kanske lite läskigt om man inte är van att mecka.
 
Rammstein skrev:
Japp min har 72kw..
Perfekt får jag ut och kolla i morgon om det är klippt eller inte:)
Föresten, gick hojen bättre med Power Commander?



/Micke
Jupp
Vill du köpa min Power Commander
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top