Några frågor ang. min Honda Dominator (tomgångs problem)

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Min Honda Dominator dör i tid o otid. För att undvika detta får jag skruva upp tomgången onödigt högt. Har man den på normal nivå runt 1100 varv så dör hojjen när jag typ stannar vid rödljus mm.... :mad:

Någon som har en idé om lösning på detta problem? :confused:

Fråga #2

Skulle vilja få lite "bättre" ljud på min hoj...nån som vet var jag hittar sånt? Har tittat på Lelle's, men hitta inte, länka gärna direkt om ni vet.

Vad är onödigt högt?
Jag har för mig att normalt tomgångsvarv på Dominatorn
ska ligga på ca 1300 varv.
Det är ju en stånka :tungan

På min (också luftkyld stånka) ligger tomgångsvarvet med varm motor på typ 1600 varv/min så du kan nog skruva upp tomgången litegrann utan att oroa dig.

Om den hostar/hackar på låga varv kanske du ska gå upp nåt snäpp i lågfartsmunstycke, annars.

Tomgångstrul

Jag har oxå haft tomgångstrul med min Dominator.
Fick tips om att byta lågfartsmunstycke, eftersom cykeln stannade ett i ett när den gick på tomgång.
Så jag köpte ett munstycke som var en storlek större (tror jag hade 50 och gick upp till 52) Det kostade 150:- och var värt varenda krona. Det blev en helt ny cykel, nu går den perfekt.

jag fick det tipset av min hojs förra ägare att isolera tändspolen, eftersom det slår gnistor mellan den och ramen, så han trädde på en bit cyckelslang på den och sen slutade det problemet, kan vara värt ett försök.... btv min tomgång ligger på typ 1300 utan problem

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul