Några extra pållar

torskenn

Medlem
Gick med
26 Jun 2003
Hoj
Gsxr 750 1997
Undrar lite hur jag kan få bättre fart på min GSXR 750 -97.

Luftfilter? gör det nån större skillnad?

torskenn skrev:

Helsystem ger en del..... Kostar dock lite för mycket tycker jag och min plånbok iaf...

Köpte ju nytt drivpaket... tänkte att jag tar väl orginal... det visade sig att jag drevade upp en kugge fram!
Känns lite irriterande att köpa nu igen, men det är ju rätt billigt.
Meeeen å andra sidan så tycker jag att den ligger högt i varv när man kör lite längre sträckor... man vill ju gärna ligga i 150-160... då varvar den mellan 7000-7500.
Har bara slipon på den... det är ju som sagt saaaaaaatans dyrt me helsystem!

RoLLER skrev:
Helsystem ger en del..... Kostar dock lite för mycket tycker jag och min plånbok iaf...

Hörru RoLLER!

Vet du om att Devil säljer grenrör som passar på ditt slipon så du får helsystem, kostar typ 2500 kr i usa!
Är sugen själv..

Nalken skrev:
Hörru RoLLER!

Vet du om att Devil säljer grenrör som passar på ditt slipon så du får helsystem, kostar typ 2500 kr i usa!
Är sugen själv..

Låter intressant

Hittade 4 hk på slangen SAE corrected med ett yoshi slipon på min 99a 750, ingen mappning inget KN-filter, rätt bränsleluft ändå.

Lycka till!

Nalken skrev:
Hörru RoLLER!

Är sugen själv..

Näe men jag läste nåt i senaste Bike att det fanns nåt tjossan till Devil. Dom skrev nåt i stil med att byta nåt vid katalysatorn (om det ens finns en kat. på våra hojjar). Isf är ju det SUPER intressant!!! Har du nån länk eller så. Vi kanske kan samtjacka för att få ner kostnaden på frakt osv ???

RoLLER skrev:
Näe men jag läste nåt i senaste Bike att det fanns nåt tjossan till Devil. Dom skrev nåt i stil med att byta nåt vid katalysatorn (om det ens finns en kat. på våra hojjar). Isf är ju det SUPER intressant!!! Har du nån länk eller så. Vi kanske kan samtjacka för att få ner kostnaden på frakt osv ???

350 dollariner kostar det till våra moppar..

http://www.devilbikes.com/exhaust_part.php?vars=WWFtYWhhJllaRiBSMQ==

torskenn skrev:

vill du ha fart eller att den ska axa bättre ? på min gamla gixxer 96a hade jag drev å system, det varvade mycket men det får man ta :tummenupp

Frakten på ett grenrör av rostfritt bör hamna på ca $150 med UPS och sen tillkommer moms 25% + tull 3.6% på totalsumman inkl frakt.
$349.99+$150+28,6%=$643+UPS utläggsavgift på 125kr
$643*7,75kr=4983kr+125kr=5108kr
Summan blir ca 5100kr för grenröret levererat, ev kan ni spara några kronor om ni skickar med USPS men tar längre tid att få hem.

RoLLER skrev:
Okie.... Jag chekade. Det e "Add HEADERS :: 349.99" va?

Probbet e att det blir frakt och med stor sannolikhet även moms på skiten.... och då drar det iväg lite =/

Superbike Roger skrev:
Frakten på ett grenrör av rostfritt bör hamna på ca $150 med UPS och sen tillkommer moms 25% + tull 3.6% på totalsumman inkl frakt.
Summan blir ca 5100kr för grenröret levererat, ev kan ni spara några kronor om ni skickar med USPS men tar längre tid att få hem.

Moms på 25% betalar du inte och inte heller tullavgift

Marsipulami skrev:
Moms på 25% betalar du inte och inte heller tullavgift

Jag går och velar om jag ska sälja min moppe.. men annars finns det alltid vänner i usa som snällt kan skicka över grejorna :)

Superbike Roger skrev:

Åhfyfan!!!! Det lägger jag aldrig på ett grenrör!!!

Back